Isnin, 1 September 2014

Post Match : 1-1 Deadlock memaksa kerja lebih di Deadline Day




 " Sign a F***ing stiker!!!"

Itulah luahan dan keluhan para away fan yang kecewa dan letih melihat aksi lemau Sanogo lead the line malam tadi mengisi kekosongan Giroud. Alexis Sanchez membuka akaun jaringan BPLnya menyambung form baik dari UCL Rabu lalu. Tapi kecederaan kepala Koscielny(yang kemudian sub dengan Chambers) membataskan sedikit permainan atau mungkin pemandangannya apabila dia tak mampu menghalang Ulloa aka Jehan Miskin menanduk masuk gol penyamaan Leicester City dalam masa 3 minit sahaja selepas gol Alexis. Arseal terkedu. Game dengan tempo yang laju dari kedua2 pasukan, Arsenal lebih mendominasi dan create chances, tapi kita jugak terselamat apabila beberapa peluang terhidang lawan gagal disudahkan. Pendek kata game malam tadi boleh kalah, boleh menang tapi kita sebagai Arsenal mau tak mau kena mengaku, itu 2 points drop bukannya 1 point gained. Tiada alasan sebenarnya untuk menyalahkan game tension sewaktu bertemu Besiktas, ya memang benar pemain mengeluarkan sehabis kudrat tapi perkara itu memang terpaksa dilalui oleh Arsenal sebagai sebuah kelab yang all out untuk semua kejohanan, patutnya dah lama bersedia paling kurang pun dari segi squad depth. Ini masuk transfer deadline day pun masih belum dapat DM, backup CB. Poldi dan Chambers dimasukkan tapi tak memberi impak, dan Ozil kelihatan seperti tak interested, adakah kerana di depannya Sanogo? itu kita tak tahu.


Yang gua tahu tinggal lagi berapa jam lagi tertutup sudah tingkap perpindahan , di mana Arsene Wenger memberi jaminan Arsenal akan secara aktifnya terlibat dan akan ada tindakan bila terasa ada peluang, menambah kualiti dari yang kita sedia ada-itu katanya. Jadi gua yakin, with due respect to Sanogo, Campbell, masih ada ramai lagi watak2 yang lebih berkelayakan di luar sana bagi mengisi kekosongan Giroud. Abaikan dulu Walcott yang belum pasti boleh kebali beraksi full power, Sanchez memerlukan partner di bahagian atas, target man yang boleh sudahkan peluang, tak payah tunggu 20 chances untuk dapat 1 gol.Semalam kita ada 24 shot, 6 sahaja on target. Masuk 1 itupun gol terbuka. Di bahagian bawah pulak, defending kita kena ada perisai depan back 4. Semalam kalau lawan big rival gua boleh jangka situasi macam bertemu Chelsea, City dan Liverpool musim lepas boleh berulang kembali. Chambers masih dalam learning curve, jangan terlalu memaksa. Di luar sana ada lagi better dari Flamini mahupun Arteta, kita perlukan kereta kebal. Kita perlu sort out cara kita defending set pieces dan handle counter attack lawan, nampak benar kelam kabut.

Lepas Internationaleleh 2 minggu, kita akan kembali ke BPL dan lawan City. Kemudian Nak tunggu sampai ke Januari at least dah habis Group stage UCL jadi penting tak penting lah signing2 quality dan quantity depth ini lu pikirlah sendiri Wenger. Semua , gua maksudkan semua, fan, pengkritik, pengulas, pembenci, semuanya tahu bahagian mana yang Arsenal perlukan cuma kedegilan Wenger sahaja menjadi stumbling block sekarang ini ke arah satu skuad yang mampu bersaing kekal konsisten hingga ke pengakhiran bulan May 2015. Kalau dia kata transfer ni main poker, gua pun boleh kata macam main dam haji, kalau lu sengaja tak makan , lu mati!

P/S: Ikuti transferdeadline bersama twitter @Arsenalaysia_of untuk rumors2 terbaru dan gosip terhangat.

Agi idup agi mengGunners!


0 ulasan: