Sabtu, 23 Ogos 2014

Pre Match :Arsenal vs Everton.

Arsenal perlu bangkit dari persembahan flat dan hambar ketika kebuntuan jaringan di Turkey. Kalau tak silap gua 1st time Wenger gagal menang game kelayakan dan Besiktas hampir muncul pemenang tapi bak kata Wenger kita pun tak bernasib baik untuk menang.Ayat selamat , standard . Yang penting 2nd leg nanti tak boleh main2, apa2 boleh jadi jangan sampai kita bolos away goal untuk Besiktas. Tapi gua percaya dengan kehadiran 3 juara dunia(suka gua guna frasa ni) BFG, Ozil dan Podolski  terutama game penting away malam ni, kita ada banyak option.

Seperkara lagi yang membimbangkan dari game Besiktas selain dari 2nd yellow Rambo adalah kehilangan Arteta 2 3 minggu ankle injury. Hilang player digantung peringkat eropah, liga boleh main lagi tapi kalau hilang player sebab cedera memang parah siket. Bukanlah gua kata Arteta ni sukar diganti, untuk short term kita masih ada lagi Flamini, Chambers boleh uji posisi asal dia walau risiko nak try dia di situ, chambo boleh berganding dengan Jack, cuma gua menekankan kekurangan depth terutama natural DM yang telah lama kita tagih. Transfer window dah semakin tiba ke penhujung, bayangan sebenar belum muncul,harap ada kejutan dan hadiah dari Wenger. Gibbs lagi seorang, injured memanjang, nak mengharapkan Monreal rasanya tak cukup kerana dia umpama liabiliti kadang2 jika terlalu dibebankan tanggungjawab tapi game lawan Besiktas offensive dia ok.



Everton bukan calang2 pasukan, sering konsisten flirting dengan tempat ke eropah, Everton ada base player yang kukuh untuk memberi cabaran dan biasanya akan jadi team pengacau. Roberto Martinez dah buat kerja baik sekali musim lepas. Kita siap kena tibai 3-0, game yang menamatkan cabaran liga kita salah satu game yang Wenger rasa dah patut jual Verminator kut. Tapi kita pun sempat belasah depa dalam FA Cup, makanya result boleh pi mana2 saja. Cuma dengan adanya signing baru kita mungkin cerita berubah sedikit. Everton pun boleh tahan pecah rekod, dah masuk geng2 pasukan boleh belanja sampai 30M untuk seorang player, sesuatu yang harus diberi perhatian.Lukaku yang dipinjam telah berjaya menjadi hak milik kekal.MAlam ini mereka cuma tak ada bintang muda England Barkley, yang lain dijangka available.

-----------------------Szczesny--------------------
Debuchy---------BFG-----------Kos------Monreal
---------------Chambers------Wilshere--------------
-----------Santi-----Rambo-------Ozil-------------
-----------------------Alexis------------------------


12:30AM Everton 1 Arsenal 2

Agi idup agi mengGunners!!



0 ulasan: