Selasa, 19 Ogos 2014

Kelayakan UCL : Besiktas VS Arsenal

Arsenal kembali  ke Turkey sekali lagi (musim lepas Fernebahce), bagi melalui pusingan kelayakan UCL 1st leg bertemu Besiktas. Dengan kemenangan Piala Sumbangsih dan jugak terselamat dari pembaziran mata bertemu Crystal Palace, mood dan konfiden level mesti tengah high .




Besiktas pula last sekali bertemu Arsenal adalah sedekad lalu kalau tak silap. Kali ini anak buah Steven Bilic, ex west ham dan pengurus Crotia ni membuktikan kemampuan dengan menundukkan pasukan dari Belanda Feyenoord di pusingan kelayakan sebelumnya. Ex Chelsea yang pernah dikaitkan dengan Arsenal Demba Ba siap hat-trick lagi mankala seorang lagi player yang susah nak eja Oghuzan Ozyakup ni tak asing lagi di kalangan skuad belia Arsenal yang berhijrah ke sana pada 2012, dilepaskan oleh Arsenal demi masa depan kerjayanya. Turkey dan Besiktas masih lagi dalam mood berkadbung setelah baru kehilangan bekas presiden, Suleyman Seba jadi mereka akan pakai serba hitam manakala Arsenal dengan tradisi merah putih.

Desas desus mengatakan Mertesacker terpaksa beraksi awal dari jadual tidak akan berlaku apabila Koscielny disahkan fit. Hanya Gibbs dan Sanogo tidak bersama pasukan,Ini bermakna Monreal akan mengambil alih tugas dalam 2 3 minggu selepas player England tersebut kene masalah hamstring.Sanogo jugak hamstring tapi Campbell ikut ke Turkey. Flamini yang demam juga ada bersama siap teman Wenger di PC jadi gua rasa ada chance dia main memandangkan jadual kita padat lepas ni away ke Everton. Dapat 2 3 away gol settle down sikit ok la, janji jangan bolos.

-------------------------Szczesny----------------------
Debuchy----------Chambers------Kos---------Monreal
----------------------Arteta----Flamini----------------
--------Alexis--------------Rambo----------Rosicky------
-----------------------Giroud----------------------------


Dan sejauh mana kita punya target ni dalam UCL? kata Wenger, game by game, yang penting layak dulu.16 tahun berturut2 layak kee group stage, bila agaknya nak menang piala telinga besar ini, bersabar dan berusahalah. Dengan adanya nama2 big signing ala Sanchez dan Ozil ni mungkin akan mengankat kita ke tahap yang lebih tinggi ,mendekati podium mungkin.Sekarang yang penting, menang game by game, lepas group stage dan baru boleh tengok peluang di kalah mati.

2:45AM Besiktas 0 Arsenal 3

Agi idup agi mengGunners!!



0 ulasan: