Jumaat, 24 Januari 2014

Pre Match : FA cup AFC vs CCFC

“It’s been a long time since the club won a competition, so we’ve got to grab the chance to win something this year.We’ve got a lot of hope as we’ve already knocked out a big rival in Tottenham.
Lepas menTahikan mereka, Cazorla sekali lagi membahan Spuds untuk mengingatkan tentang result FA Cup 3rd round di mana kita menyingkirkan mereka.Dia sendiri adalah penjaring. Jadi awal pagi nanti, game Jumaat yang rare, menentang Coventry City agak sia2 kita mengalahkan spuds jika kita tak dapat meneruskan cabaran dalam Piala FA . Tak ada yang boleh ambil mudah dalam cup game, apa2 boleh jadi.Ingat Blackburn musim lepas? ketika ramai menyangka Arsenal mudah mara ke separuh akhir alih2 tewas di home. Memang kecewa.

Jarang Arsenal tewas kepada pasukan liga bawahan tapi Blackburn memecahkan rekod itu musim lepas.Coventry City dari League One mungkin tertanya2 apa resipi kemenangan tapi ketika itu situasi agak berbeza dengan kita tengah struggle, kini mood di sekitar utara London positif penuh keyakinan. Ini game hari jumaat yang pertama kali di Emirates malah amat membanggakan ia sold out bagai pisang panas. Wenger masih ingat Coventry City merupakan lawan pertamanya ketika home debut 18 tahun lalu di Highbury yang berkahir 0-0.

Wenger menjanjikan skuad yang lebih kurang sama menentang Spuds sebagai bukti dia memandang serius Piala FA. Arsenal mendapat berita positif apabila Bendi available dan besar kemungkinan boleh dipilih untuk game malam ini.Rambo, Arteta Sanogo bakal kembali paling awal minggu hadapan. Mael pulak injured dan bakal terlepas aksi malam ini sudahlah jarang2 dapat peluang , ditimpa malang pulak. Tapi bagi kes Kapten Mael, Wenger menegaskan dia tidak akan ke mana2 sama ada Januari ini malah mungkin summer nanti jugak sebab dia akan duduk bincang dengan kapten akan situasi sekarang. Dia memahami desire semua player yang berkobar2 nak main tapi Wenger berbesar hati akan kesabaran dan profesionalisme yang ditunjukan Mael.Rosicky masih injured dan tak available hari ini.

---------------Fabianski---------------
Jenkinson-----Per-----Kos------Gibbs
------------Flamini---Wilshere---------
----Cazorla----Chambo-----Podolski------
---------------Bendi------------------

Transfer? Belum ada lagi.Sekarang kecoh isu perpindahan Mata dari Chelsea ke United yang semakin menjadi realiti.Gua sebenarnya malas komen perihal team2 lain tapi dek kerana orang sibuk kondem Wenger atas ulasan 'unfair' nya yang dilihat hipokrit, mungkin gua boleh timbulkan andaian. Melihat pada situasi Mata dan RVP dulu mungkin ada bezanya, RVP dalam keadaan di mana dia hanya berbaki kontrak setahun, tak lepaskan ketika dia awal2 lagi tak mau sign kontrak yakni tak komited, Arsenal rugi. Mengapa ke United, kita tiada pilihan lain, tiada bidaan lain kalau ada mungkin dari Juve tapi tak dapat disahkan, malah Arsenal terpaksa berlawan dengan 'suara budak kecik' dalam kepala RVP yang awal2 dah memang memasang niat bertali barut untuk ke Old Trafford. jadi Wenger tiada pilihan pun terpaksa jual, Arsenal dapat duit, kesannya agak perit united dapat piala.Ya itu menguatkan rival, tapi takdelah kes macam Mata ni di mana tak ada tekanan pun untuk dilepaskan. Malah Jose sengaja tunggu lepas dia dah bertemu United maka dilepaskannya konon bagi menyusahkan rival, mungkin itu persepsi 'unfair' dari kaca mata Wenger. Kalau mahu label tentang hiprokrasi tentang jual ke direct rival  ni, mungkin boleh guna point kesungguhan Wenger nak beli Suarez summer lalu.Itupun kalau Liverpool direct rival.Tapi ia tak berlaku.Cuma pendapat peribadi gua.COYG!!


Astro 345am. Arsenal 4 Coventry 0

Agi idup agi mengGunners!!


0 ulasan: