Isnin, 13 Januari 2014

Pre Match : Arsenal vs Aston Villa


Kali terakhir kita bertemu Aston Villa Ogos lalu, ending dia macam haram .Aura negatif di segenap pelusuk Stadium Emirates, di luar perkarangan stadium,di Utara London,di UK mahpun dunia bola sepak amnya. Semua menuju pada satu konklusi, Sack da boss! Dalam masa 4 bulan segalanya bertukar smoothly,perlahan tapi lancar, keyakinan terhadap pasukan, pengurusan(at least buat masa ini)  malah begitu juga kepercayaan fan pada Wenger sendiri mula kembali terima kasih pada rekod signing Mesut Ozil yang membawa Arsenal step up to the next level, internally dan externally.Walaupun Ozil belum mencapai tahap maksima tapi tak syak lagi impak kehadiran nama besar sepertinya memberi moral boost dan satu keyakinan bahawa Arsenal benar2 serius hendak bersaing , bukan lagi kelab penjual.Itu cerita 4 bulan sudah, malam di mana Wenger menyalahkan pengadil atas insiden 2 penalti yang tak patut, Chambo injured , dan kemudian kad merah Koscielny, tapi langsung orang dah tak pandang dah semua tu, semua tengok kantung penuh tapi tak pakai, itu yang menjadi target.

Malam ni kebetulan match juga masih berada dalam transfer period tapi tekanannya agak kurang, berbeda dengan summer lalu. Chambo jugak kembali pulang ke match yang di mana dia tinggalkan, mungkin dia akan buat cameo dari bench.Wenger menegaskan Chambo dan Theo adalah dua jenis pemain berbeza , Oxlade merupakan CM manakala Theo Wenger anggap lebih kepada bahagian serangan. Kecederaan Theo memang satu ranjau musibah , diakui sendiri oleh Wenger tapi dia masih upkan player2 lain seperti Podolski, Gnabry malah Bendi sendiri yang katanya tak lama lagi akan muncul balik.Tapi gua dapat rasakan Wenger ada simpan no2 agent pemain bola dan mewassap mereka untuk update jika ada player available yang boleh disambar Januari ini. Sebabnya melihat kepada cerita dia membandingkan Theo dan Chambo, mengatakan Podolski great finisher tapi lebih prefer dia main wide,  Gnabry masih dalam model pembelajaran dan juga pengakuan dia target Suarez dan Higuain bukan untuk ganti Giroud tapi main bersama2 di sisi Giroud, ini semua hint2 dan ayat selamat untuk tidak menafikan malah tidak juga mengiyakan nanti dilihat memberi harapan.Maka kita tunggulah last2 minit transfer dah dekat hujung2.
"Susah-susah sangat amek gua jek Le Prof.."

Melihat kepada result kelmarin dan semalam di mana semua pesaing besar menang, tak ada sebab lagi untuk Arsenal boleh sewenang2 membazir mata. Menang awal pagi esok, kita kembali duduk di atas.Ini jugak medan menebus maruah akibat kekalaan home 1-3 dulu. Anak buah Paul Lambert pun bukan dalam mood sangat, hanya sekali sahaja menang dalam 6 perlawanan terakhir.Kini di tangga ke 11 hanya dipisahkan 5 mata sahaja dari zon relegation. Benteke musim ni pun tak menyerlah tak score2 sejak 12 game.Mereka juga struggle dengan hilang dua defender Ron Vlaar dan Nathan Baker.

Update kecederaan. Selain Theo, Diaby, Bendi, Sanogo, nama2 lain yang masih belum sempat kembali adalah Kapten Mael, Gibbs dan jugak Rambo.Olivier Giroud disahkan boleh kembali lead the line, bebas dari demam dan kecederaan ankle.

----------------------Szczesny-------------------
Sagna---------Per------------Kos------Monreal
------------------Arteta---Jack------------------
--------Rosicky------Ozil-------Cazorla---------
------------------Giroud-------------------------

"Bukan nama2 yang banyak disembangkan dalam suratkhabar yang akan membantu result Arsenal, tapi nama2 yang ada atas padang yang menentukan kejayaan" Sasterawan Negara Arsene Wenger.

Astro 4 am. Aston Villa 0- Arsenal 3


Agi idup agi mengGunners!!!




0 ulasan: