Rabu, 21 Ogos 2013

Pre Match : Arsenal tak boleh gamble lagi


Awal pagi nanti kita akan menghadapi perlawanan yang paling penting setakat ini yang bakal menentukan hala tuju musim atau kemungkinan jua 'daya penarik' player untuk join sebuah kelab dengan status ahli kejuaraan LIga Juara2 Eropah. 1st leg di Suklu Saracoglu Stadium, Turkey ini menjadi perhatian ramai terutama para haters dan media untuk melihat diasaster terus menimpa Arsenal selepas kekalahan tidak sepatutnya di tangan Aston Villa dalam pembukaan liga. Memang ada kata Arsenal akan diberi bypass apabila lawannya, Fenerbahce masih lagi samar2 status kelayakan mereka untuk meneruskan persaingan akibat terperangkap dengan skandal mengatur perlawanan.Suatu yang jika disabitkan bersalah , boleh membatalkan penyertaan mereka dalam saingan Eropah. Namun keputusan dari mahkamah keadilan sukan hanya akan diketahui pada 28 Ogos, selepas 2nd leg berakhir waktu dah tahu siapa pemenang dalam kedua2 tie.Sama ada Fenerbahce dijatuhi hukuman atau tidak, Arsenal tak boleh gamble dan ambil mudah dengan menyangka kita akan diberi kelayakan automatik kerana sebetulnya UEFA sendiri pun belum tahu apa nak buat jika Fenerbahce gagal melepasi rayuan. Hendak bagi direct pada Arsenal, bagaimana pula dengan lawan mereka di pusingan kelayakan di peringkat sebelumnya? Jadi bagi memudahkan kerja, biarlah kita layak secara profesional dengan menewaskan meraka dalam kedua2 leg.

Fenerbahce pada ketika ini memiliki pemain2 yang berpengalman dari keeper Volkan demirel, defend ,Bruno Alves, tengah Emre, Raul Meireles dan fwd Kuyt serta Moussa Sow.Meireles baru2 ini mengelurkan kenyataan menghina Arsenal tanpa memberi kredit langsung, siapa yang tidak ketika ini bukan?Jadi ini peluang untuk kasi ajar mereka.Walaupun moral kita digambarkan dalam tahap paling low sekali, gua yakin kita mampu ulangi persembahan sepertimana kali terakhir kita bow out dari Champions League di Allianz Arena musim lalu.Waktu tu orang punt ak bagi harapan kita kalahkan Bayern, sama lah macam keadaan sekarang ni.Atas kertas kita mungkin pilihan , realitinya ketika ini kita underdog setelah dihukum hanya selepas satu game. Kita diberi moral boost dengan kembalinya Rambo, Rosicky, Gibbs dan Sagna ke latihan.Monreal jugak akan turut serta dalam skuad. Cuma Chambo yang telah dikompomkan bakal terlepas aksi selama 6 minggu minima atau lebih akibat kecederaan lutut namun tidak seteruk memerlukan pembedahan setakat ini. Sagna mungkin perlu melepasi ujian dulu sebelum disahkan boleh beraksi akibat terhempas tengkuk tempoh hari.Gua bajet fabianski akan jaga goal malam ini mengambil tempat daripada Szczesny yang tak konsisten dan semacam hilang fokus.Kos dan Per akan digandingkan , wilshere may be direhatkan dulu bagi fit untuk Fulham. Rosicky yang on form dan nampak sharp perlu diberi peluang lagi bagi memberi alternatif selain Santi Cazorla.Podolski yang masuk minit ke 90 tempoh hari mungkin boleh start takde fatigue.

----------------------fabianski--------------------
Carl-------------Per----------Kos---------Gibbs
---------------------Rambo----------------------
--------------Santi----------Rosicky-------------
------Theo-----------Giroud-----------Podolski-

Away goal adalah penting,Fenerbahce pasti akan bermain berhati2 untuk tidak bolos, jadi bak kata kapten Per, 20 minit eprtama dalah tempoh yang penting untuk settle down menyerap asakan memberi tekanan kepada Fener untuk keluar membuka ruang.Kita dah lalui bentuk yang sama macam 2011 seperti mana kita terpaksa melalui ujian getir Udinese dan jugak kemaluan kepada United, gua jangkakan kita boleh lepasi sekali lagi jika player kekal fokus dan tak menghampakan. Rehat dulu dari memikirkan pasal bid Cabaye ke Kondogbiya ke Uchida ke, layan game malam ni dulu. tinggal 10 hari lagi untuk 'kejutan'.

Astro superSports 2:40am. Fenerbahce 1- Arsenal 2

Agi idup, agi mengGunners!


0 ulasan: