Isnin, 7 Januari 2013

Replay pun replay lah


Paling menyakitkan hati apabila terkena gol last2 minit. Tapi lagi menyakitkan hati apabila gua dah tulis post match panjang2 komplen sana sini ,meroyan, hanya untuk tahu ianya hilang sekelip mata tak sempat save sebab blackout. Mungkin ada hikmah, tak nak tulis mende sama berulang2 macam siaran astro, antaranya seperti confusing lineup, taktikal,xcreate chances tp takde cutting edges, zonal marking yang hampeh, rambo yang tak stallone langsung, Sagna yang sesat sana sisni dan bla bla bla.Yang positif seperti impak sub Podolski, fighting spirit dan better dapat replay dari terkrluar. Namun 1 game lebih boleh bagi effect yang besar terutama ketika jadual pack dengan game2 besar lepas ni City, Chelsea Liverpool lepas tu FA cup ni nak kena replay balik cuma kali ni kita ada home advantages. Ade ke? last sekali gua check Michu jadi pemusnah, malam tadi pun dia masuk2 terus score. Gua andaikan dia 'drogba' baru bagi Arsenal. Sumpahan puaka.

Laudrup mula2 rest best buy of the summer untuk game semi lawan Chelsea, yang lagi dekat peluang dia boleh main kat Wembley tapi tak bermakna depa pandang buta2 jek FA Cup.Kita ternyata sukar tembus Swansea, disiplin mantap, team in shape,ball movement kemas.Defend pulak Bartley bekas player kita, hampir2 score sebijik nasib baik kena palang. Pemenang perlawanan tie replay ini nanti akan bertemu away kepada Brighton & Hove Albion team kendalian Gustavo Poyet. Apapun diringkaskan, game semalam ternyata menghiburkan untuk neutral, lebih banyak peluang dipersiakan oleh kedua2 pasukan.Podolskid an Gibbs masing2 punya gol memang superb.Sambutan pun boleh naik adrenalin. Kredit kepada player kerana x putus asa dan tak lack of urgency terutama bila tengah kejar game. Cuma fokus2 di akhir perlawanan dan perasaan panik bercampur overkonfiden memakan diri.

Arsenal rehatkan Mael semalam, Mertesacker dan Kos bergandingan. Tapi masalah defending set pieces masih menghantui.Mana Bould's effect? atau mungkin taktikal zonal marking tu tak sesuai dengan ability player kita baca pergerakan lawan. Lepas Johan dah dipinjamkan ke hannover dan Laci mungkin diooffload, ternyaata  kita ada ruang untuk CB baru lebih berkualiti di bawa masuk. Rumors mengatakan Mbiwa kapten Montpellier menjadi target yang menjadi stumbling block nya dia telah menyatakan hasrat nak beraksi bersama United. Chamakh di pinjamkan jugak ke West Ham. Sekali lagi menunjukkan kita gagal menjual dan balik modal ke atas player2 mediocre ini. Seorang lagi yang out of favor dan bakal memblahkan diri jika ada tawaran adalah bekas record signing kita, Andrei Arshavin. Kesian satu lagi bakat bola sepak dibaziri tapi dia harus mempersalahkan diri sendiri apabila membiarkan emosi dan mood mempengaruhi performance .Letak player out of position, dibekukan pun sebenarnya tak membantu, Wenger ada saham dalam Arshavin's downfall. Pemergian Gervinho ke piala Afrika, penghalauan Chamakh memungkinkan ada striking option baru bakal dibawa masuk.Bagi gua, posisi DM pun perlu dipandang sebagai priority. Apa? M'Villa? Villa? Lopez? Belum boleh ulas kerana setakat ini semuanya cakap2 atas angin, tunggu bila dah konkrit.

Agi idup agi mengGunners?



1 ulasan:

Imam Rawatib berkata...

Tahniah bro GnR...kami sentiasa support setiap post yg sempat, ataupon x sempat di'post'kan. Semuanya..terrbaik.
Moral of this post : cari la UPS sebijik! hahaha