Rabu, 25 April 2012

Para penulis bersepakat telah memilih...


Who need Batman when you got Robin! Dia jugak merupakan Robin Hood bagi Arsenal. Setelah dengan slumber menapaw Rooney dan Silva untuk menggondol anugerah  PFA POTY kali ini dia telah di FAundikan oleh penulis2 bagi memenangi anugerah individu kedua berturut2 , Footballer of the Year anjuran Football Writers' Association. Sekali lagi menapau Rooney Scholes dan Dempsey. Kapten Vantastic merupakan pemain ketiga dari Arsenal untuk memenangi anugerah individu ini secara double mengikut jejak langkah, DB10 97/98 TH1401/02 & 03/04 mengatasi pemenang2 solo lain seperti lagenda Arsenal Mclintock, Liam Brady dan Pires.Ini kali kedua player Arsenal menang pencapaian individu tapi dalam masa yang sama pencapaian secara pasukan kurang memberangsangkan, kali pertama Thierry Henry pada musim 05/06 ketika musim terakhir di Highbury. Menjadi teka teki paling dinanti sekarang adalah.. bila lu mau sign????!!!! Kalau mampu, sila kekal di Arsenal ikut jejak DB10, Lu pernah kata kepuasan bola sepak adalah boleh mengekspresikan diri dengan bermain sebebas2nya, manakala kejuaraan adalah bonus. Lu dapat segalanya di Arsenal, dari status, populariti dan kemewahan pikir baik2 kelagendaan yang tertanam dalam jiwa seperti mana gambar zaman gila2 remaja dulu. Apapun pilihan di tangan lu RVP.Lu mau piala, jalan pintas memang terbentang luas, dah boleh beli pun zaman sekarang ni. Tapi kalau lu menang piala dengan pasukan yang benar2 bagi lu jiwa, cabaran dan emosi perghh dia punya kepuasan tu hanya tuhan sahaja yang tahu. Cerita sang kancil dah banyak, sekarang ni nak ikut tauladan ke jadikan sempadan, itu terpulang.Ramai jugak yang dengar cerita sang kancil dan buaya tapi last2 yang diikutnya monyet. Arsenal akan terus kekal bernama Arsenal bersama merah putih kebanggaan , hanya insan2 terpilih yang layak digelar Mr Arsenal, jangan lepaskan peluang.


Podolski dah sign? Rasa masih terlalu awal untuk buat pengesahan tapi rumors bertiup kencang dari Germany, Cologne dah bagi surat pelepasan untuk setuju jual 10M, namun selagi belum tertera di Arsenal.com biarlah rahsia.Yang bukan lagi rahsia adalah Almunia dah tak ada tempat di Arsenal. Terkejut jugak tengok kehadirannya di malam gala penganugerahan PFA, kesian pun ada. Tapi itulah bola sepak, bila ambil mudah begitulah jadinya. Terlalu bersahaja sejak pemergian Lehman dan merasakan jersi no 1 tu kekal miliknya. Lalu kini dia dibekukan sebagai penjaga gol keempat dan pernah dipinjamkan ke West ham. Namun Almunia dengan profesional bersikap terbuka dan masih lagi menghormati Arsenal sebagai majikan dan WEnger sebagai pengurus. Dia sah akan mencari destinasi lain musim depan bagi menyara keluarga matadornya di bumi London. Tetap tak mahu balik Spanyol kerana baginya England lebih istimewa dan satu lagi bukankah dia pernah disebut2 bekas bakal England No 1?

Wenger : psstt... ada barang tak?
Almunia : Cakap elok brader..mata gua jek macam ni, nama memang Almunia tapi tak mengelamun...

Haha.. Selamat berjaya Al..

Agi idup agi MengGunners!!


1 ulasan:

Imam Rawatib berkata...

Almunia layan dam ke? wakaka...
patut la, since dh jd keeper no.4, dkt bench pn x dpt duduk jgk..baik duduk rumah je, merabak-kan mata. haha.
tp walau apapon, jasa alMUnia tetap dikenang. dia jgk pnh jd hero utk para gooners. so, all the best utk aluminium..eh, almunia. carilah rejeki yg halal lagi toyyiban utk nafkahkan mrk yg dibawah jagaan-mu.

p/s : ada masa lg nih...utk almunia tunjukkan form nya utk seal his place to Poland. hehehe