Rabu, 8 Disember 2010

Pre Match : Arsenal vs Partizan.

Ini game sangat penting. Lupakan dulu United, lupakan dulu liga. Kerana jika kita tak layak ke round of 16, kita bukan sahaja rugi besar, malah malu besar kerana jiran yang buruk perangai telah pun layak. Partizan di home bukan jangan ingat boleh berparty. Ya, mood team tengah bagus, Nasri tengah flying high. Kontrak baru ditawarkan. Arshavin tak sabar tunggu apa dia kaan buat 8 tahun lagi, Koscielny dah kembali-jozan pulak injured. Tapi selain dari penyakit misteri Mael yang hingga hujung tahun, kehilangan Almunia sebenarnya lagi misteri. Wenger cakap dia takkan beli Januari, tapi tak pula dia cakap dia takkan jual betulkah? Ini hanya spekulasi suka suki.

Arshavin dengan konfidennya cakap dia tak konfiden kita boleh layak dapat juara kumpulan.Bagus, jujur Aku pun rasa sesuatu yang sama kerana Shakhtar dilihat punyai peluang lebih cerah. Tapi Segala cakap2 tak guna kalau gagal menewaskan Partizan dan Shakhtar buat hal tumpas pada Braga. Biarlah lawan siapa pun round 16, lagi besar lagi bagus, lagi popular lagi hebat match tersebut. Jangan kisah perkara yang belum tertulis kerana nak jadi juara dalam kalah mati kena pandai main strategi.Strategi kita menang dengan Partizan sebelum piki sibuk hal pasukan lain. Bukan strategi mempermaikan peraturan yang memang nampak buruk gila diamalkan oleh Mourinho.Tak salah , he played the rules, tapi tak cantik.Sangat2 tidak cantik cara mereka lakukan.

Sekali lagi aku meminjam kata2 Arshavin. Lagi best kalau masuk ke padang dalam keadaan mesti menang, terdesak nak menang. Itu segalanya tentang bola sepak.Passionate. Kalau masuk sekadar melengkapkan jadual, kita semua tahu, apa yang dipersembahkan adalah plastik.feel nya tak sampai. jadi macam Carling Cup itu hari, kita terdesak nak menang jadi skuad yang mampu menang akan diturunkan awal apgi nanti.Sama ada RVP start atau tidak Wenger tidak mengatakan secara telus tapi dalam nada yang agak optimistik, RVP mungkin sedia start sekali lagi.

-----------Fabianski-----------------
Sagna-----Squailaci--Koscielny--Clichy
-----------Song----------------------
-----Nasri------Wilshere------------
---RVP-----Chamakh---Arshavin-------

Kita sudah menang dalam Carling Cup , Liga, di rumah. Jadi kali ini, giliran Champions League untuk kemabli membna momentum membuang badi november rain. Arsenal wajib layak, itu sahaj yang dipinta.Caranya, mantapkan defensive secara berpasukan kerana itu adalah kelemahan yang sangat ketara melihat kepada rekod bolos kita yang tak memberangsangkan. Adalah penat bagi forward setiap kali terpaksa mencari gol lebih daripada yang dibolosi.Itulah yang Arshavin bagitau.812 340am. Arsenal 3 Partizan 0.


1 ulasan:

iniialahaku berkata...

si mael 2 nk wat pragai RVP ke??injured berkurun baru nak ok...biar skali dhla injured pnjg..ni asyk2 muka 2 je dok injurd pnjg pa kes...