Ahad, 29 Ogos 2010

Masih Belum Sempurna...

Salam Semua..Hehe..Setelah sekian lama menyepi, gua kembali menyusun jari..menaip sepatah coretan di hati...untuk mengundang pelbagai persepsi...

Bukan niat mengundur diri..sekadar gimik malas nak maki...kepada si-polan yang mulut cam p**i..hehe..
Gua tahu dia iri hati..melihat kelibat blog gua ni..Kalo dah mulut cam p**i..konpem perangai macam b*b*..

Okeh, mari berbicara lagi..pasal perlawanan hari ini..gua tgk banyak lubang di sana-sini..hampir-hampir kita nak seri..

Melihat starting line-up gua dah cuak..Laksana dewa terminum tuak..passing yang sumbang semacam bewak..mainan yoyo kita terbawak..

Sekali lagi rasanya Arsene wenger tersilap percaturan dengan menurunkan Fabregas dan Van Persie yang sepatutnya disub kerna mereka maseh di awang-awangan World Cup dan rata2 aku usyar depa masih belum fit sepenuhnya..Dengan kelibat Fabregas yang bermain semacam heartless, tgh kita td agak pincang sekali-dua..NAH, tiba2 Van Persie pulak injured...itulah yg aku maksudkan perjudian yg salah dari wenger..beliau sepatutnya mengekalkan momentum minggu lepas dengan mengekalkan chamakh dan rosicky dahulu yg mana aku rasa semangat dan prestasi mereka sedang menaik..Tak tau la kan kot2 diorang tak fit..

Ape2pun Walcott dan rambut baru SONG harus dipuji kerana kekentalan mereka mengekalkan momentum prestasi yang menaik stim..Walcott terus membuktikan betapa ruginya Capello menggugurkannya dari squad England pada siri World Cup yg lepas..Dengan 4 bijik goal setakat ini, Walcott diletakkan di dalam senarai top 5 top scorer EPL setakat ini..Aku mmg heran mengapa Capello-Belo memilih Lennon dan Wright-Philip dari Walcott yang versetile dulu..ape2pun, mende dah lepas..SONG yang berambut baru seperti biasa maseh mengekalkan prestasi menaik dan aku sangat bangga dengan corak permainan SONG malam ini..Beliau banyak mengCOVER Laurent yang dilihat agak kurang pra-matang malam ni dgn beberapa silly-mistake dan losing-challenge sewaktu berdepan dgn Diouf..

Ok, cukup pujian di situ..mari kita mengutuk..1st, ape kejadahnya performance Captain Fabregas yang aku nampak mcm semacam longlai n x sungguh2 malam ni..Walaupun reality mmg starting line-up hari ini agak promising, namun mmg aku dah jangka fabregas dan van persie masih belum bleh bagi 100% confident depa dalam game arsenal..Seterusnya mari kita focus kepada Almunia..yah, beliau agak seimbang malam ni namun aku masih x brapa yakin dengan kekentalan dan kamikaze spirit dia..walaupun goal blackburn tu sebenarnya hasil kesalahan Laurent, aku rasa Almunia sebenarnya boleh jadi sepert Hart yang sanggup mempertaruhkan muka, badan dan seluruh anggota badan untuk mengelak pemain lawan dari passing ke tempat lain sewaktu 1by1 dengan keeper..Aku x paham apa yg Almunia coba lakukan td..nak kata dia tutup angle kanan, x nampak pun dia rebah badan cover angle kanan...haihh..risau aku..harap2 masih ada peluang untuk kita menyaksikan kelibat keeper Australia itu menyarung jersi Arsenal..

Oklaaa..gua pun x tau nak tulis apa panjang2..tp yang pastinya, perlawanan hari ini masih menunjukkan yang kita masih belum sempurna...huhuhu..


7 ulasan:

Nadira R berkata...

salah kos ke encik hadee?bukan clichy yg tdo?(backup koscielny):P
theo rembat smpai koyak net gilelah.thumbsup!(^_^)

Papa Gooner berkata...

dua-dua pun salah.. kos patut bleh sepak bola keluar padang tp dia nak handle mamat diouf tu gak.. last2 terlepas. clichy plak tak alert satu lagi diouf datang mencelah untuk score gol.

skang blackburn pn ada DD, bukan didier drogba tp double diouf.

Papa Gooner berkata...

song byk jugak pass bola tak sampai and bagi aku almunia tak berapa nak salah sbb elhadji diouf bukan score near post. dia pass kasi mame diouf yg takde orang kawal (suppose clichy lah)

benda-benda yang lain aku setuju..

Muhamad Asyraf Muhamad Adnan berkata...

Mmm.. Permainan agak hambar tp nasib baik dpt 3 mata jugak.. N RVP plak injured.. Sakit2.. Nasib baik walcott dh mula scoring moring..

Ababeel berkata...

rvp jgn la injured lm sgt..[@@]

Sofea berkata...

aku menci diaby:

-passing tak sampai.
-nak dribble tapi haram tak lepas.
-tak alert dengan game.
-baloq liat nak kejar bola.

shahsicky berkata...

ye saed ramadan! ak stuju ngan ko,ak ase diaby tue still ade kt arsenal sal arsene wenger jiran ngan mak sdare diaby kt france tueh,bnyk sgt mistake yg die wat time ade game,spatotnye ngan fizikal die tue die leh gne kan sbaek mngkin time men,tpi ak tngk longlai owh,international france pon die x perform mne,ak ingtkan die da berumor power,mkin tue makin sekse ak tngk,tpi die klau btol harinye,die btol2 form,assist sdap,shooting power,tpi x konsisten lgsg.ape2 lah,ak nieh ckp cm power lak ak men,hehehe..tpi diaby sbagai arsenal player and dngn position yg die pegang spatotnye x leh seterok ni klau kte nak bsaing dngan team2 besar laen,byangkan la klau jmpe Barca blik..atdoi!! tpi,ak tetap pcaye arsenal still hve the magic! go arsenal! eheheh..slamat ari raye ha sume!