Isnin, 26 Julai 2010

Perkembangan di Austria

Menjelang pertemuan persahabatan kembara Austria, menentang SC Neusiedl 1919 esok, para pemain giat menjalani sesi latihan.Pagi dan petang dengan latihan intensif sepakan percuma serta para pemain piala dunia kembali join rakan2 lain dalam sesi yang kedua setelah diasingkan dengan latihan fitness khas sebelum ini. Tak sampai sebulan lagi ni, tapi skuad kita masih pada pendapat aku 2 lagi signing sebelum mencapai tahap mampu bersaing.Sudahlah kita kehilangan Eduardo, Gallas , Silvestre, Merida tapi setakat ini hanya baru 2 signing.Janji Wenger adalah sebelum world cup, katanya masih aktif di pasaran tapi kesudahanna kita boleh jangka - jika Wenger tidak hadir dengan tambahan pemain, itu adalah perkara biasa. Bukan bersifat negatif tetapi itulah realiti, Arsenal hanya tinggal beberapa nama saja untuk melengkapkan kegagahan skuad.Inilah peluang untuk Wenger menebus maruah yang selama ini diperkotak katikkan.Aku juga tahu yang Wenger bukanlah bodoh dan tidak nampak akan kelompongan di bahagian pertahanan.Cuma adakah dia bersedia melabur walaupun sedikit atau terus mengambil risiko?10M utk Koscielny menghantar isyarat Wenger sedia berbisnes, tapi apakah 10M dilaburkan semata2 ingin melihat Kos di bangku simpanan atau dialah pilihan utama bergandingan dengan Mael musim baru ini.

Aku mengharapkan barisan esok dengan pemain2 yang beraksi di Piala Dunia berpeluang memperagakan aksi.Apalah gunanya pra musim jika barisan terkuat tidak diberikan peluang untuk bermain bersama mencari persefahaman. Namun, mungkin kita hanya akan mendapat gambaran lebih jelas tentang skuad Arsenal bila tibanya persaingan Emirates Cup hujung minggu ini.

Berita baik bagi seluruh peminat Arsenal di Malaysia kerana Astro akan menayangkan Siaran Langsung Emirates Cup di saluran Astro Super Sport 2 :

Club Friendly: Emirates Cup 2010
31/07 Celtic vs Lyon at 2055 (Live)
31/07 Arsenal vs AC Milan at 2315 (Live)
01/08 AC Milan vs Lyon at 2055 (Live)
01/08 Arsenal vs Celtic at 2315 (Live)


0 ulasan: