Selasa, 4 Mei 2010

Post Match : Collapsed terbaik musim ini

1 mata daripada 12. Kekalahan ke 4 daripada 5 perlawanan (termasuk Barcelona). . Ternyata penutup yang cukup merudum dari Arsenal, dengan tidak semena2 dari pencabar kita collapsed dan hampir menjadi bahan lawak.8 bulan perjuangan tak mampu diteruskan pada bulan yang terakhir. Nampaknya Wenger tidak mengambil pedulik tentang 1 mata yang begitu penting ketika tiket automatik belum kompom, dia boleh melakukan eksperimen pada skuad ini dengan memasukkan pemain2 sesuka hati kononnya ingin memberi pendedahan, bagus... kerana berani...tetapi kurang bagus kerana tidak memilih memberi pendedahan di pintu gol.Malapetaka yang ditakuti semakin hampir, dipintas Mancis mahupun jiran tak senonoh Spuds adalah suatu yang sangat2 sukar dimaafkan.Dan aku tidak memafkan mana2 pemain yang beraksi dengan jersey merah putih secara bersahaja, pemalas dan lembik, itu adalah kesedihan yang dasyat.

Jaringan RVP hanya penceria seketika tapi melihat kepada display yang tak bersungguh, memang betul jangkaannya, tak lama. Kealpaan berterusan, terlalu casual, pemalas dan tiada nafsu serakah, Campbell sendiri bagai dah hilang air liur untuk menegur budak2 ini.Walau apa pun, terima kasih.

Terima kasih kepada 'bintang harapan'  Mexico dan England dengan hyperbola yang begitu diwar warkan.

Terima kasih kepada 'the new Zidane' yang aku rasa mohamad zidan lagi memberi impak rasanya.

Terima kasih kepada jolokan 'the new Vieira' dengan hangat setengah musimnya

Terima kasih kepada 'penjaga gol hebat yang berpotensi' untuk masa depan.

Terima kasih kepada 'the pass master' .-masih menunggu sang PHD pulak yang akan timbul selepas ini.

Terima kasih Sagna dengan hantaran2 angin lintang yang umpama makan angin.

Terima kasih kepada Arshavin dan Dudu kerana sempat menunjukkan muka.

Terima kasih kepada pemain2 yang tidak lagi memberi najis tentang kepentingan baki perlawanan musim ini dan takut2, berhati2 takut injured dan simpan tenaga untuk World Cup.Jika ada, negara mereka patut malu.

Sebenarnya terima kasih kepada Wenger kerana selection eksperimen yang cukup menarik! Wow marvelous!

Terima kasih juga Wenger kerana tidak 'membunuh kerjaya' mereka.

Oh ya terima kasih kecederaan.

Dan akhir sekali terima kasih Arsenal kerana sekurang-kurangnya membuatkan final match bertemu Fulham umpama Final yang wajib menang. Itulah Final yang ditunggu2 rupanya. Tiket automatik ke UCL dan kedudukan beberapa mata di atas Spuds. Hebat bukan hadiah musim ini? Wowwww..

Ceria dan senyum kerana masih ada lagi benda penting yang perlu diperjuangkan.Saja nak kasi suspend jek depa ni, tak gitu?

Terima kasih Usmanov?kah kah kah (ketawa dalam duka)

Lack of hearts and leadership really cost us


4 ulasan:

Sofea berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Sofea berkata...

terbaek..

bosan nak mampus game semalam defend letak silvestre memang hancus. Apsal wenger nampak mamat nie bagus??

passing bola lambat tak kreatif.

kalau musim depan still main macam nie.. konfom tak der piala lagi.. percayalah

Imuranzo berkata...

Aku sangat2 bersetuju dengan entri baru daripada Gunners & Roses ni...nampak sangat Wenger buat eksperimen yang tak berjaya

S7Nizam berkata...

sadisnya entri kali ni.. pedih utk diakui.. tapi itulah kenyataan..

babianski tu memang takleh main bola.. wenger pi bagi dia main buat hape.. buduh tul la.. takkan nak congak tu pun takleh.. gaji juta2.. punye la sakit ati.. duk ngadap tv sampai kul 2..

area tgh padang xde sapa pun.. taktikal arsenal.. kalau nk serang semua nak lalu winger.. tapi passing mcm siyal.. pantek la.. (maap la tercarut..).. nih silap2 ucl pun cicir.. babianski tul la..