Rabu, 13 Januari 2010

Siapa lagi nak tandatangan?


 Masih menunggu signing baru, Arsenal dah pun sign seorang lagi striker. Watak penting dalam team double U18 yang kini dipinjamkan ke Brentford , Rhys Murphy telah pun signed lanjutan kontrak untuk membina kerjaya di Arsenal.Satu lagi pelan jangka masa panjang Wenger dan positifnya seorang lagi player England.Apa tunggu lagi Merida?? Takkan nak tengok saja teman2 julang piala diorang nanti, takut kempunan pulak.

Dan ya, jadual semakin sukar bagi Arsenal.Kita akan bertemu Bolton 2 kali dalam tempoh 3 hari.29 Januari, itulah tarikh baru perlawanan yang ditunda minggu lepas.Oleh itu sepanjang bulan Januari kita akan diketemukan dengan Bolton, Bolton Stoke, Aston Villa, dan ManU.Yang pastinya pemain2 Afrika takkan pulang seawal minggu pertama Februari, nak2 Sagna berharap agar Eboue akan jumpa Song di final nanti.Bagaimana Arsenal hendak menghadapinya, jawab Arshavin "kejaiban".Keajaiban yang dimaksudkan ialah konsistensi dan line up terbaik.Arshavin sendiri mengaku sepanjang musim ini Arsenal masih belum mampu turun dengan barisan terbaik kerana sering sahaja dilanda masalah kecederaan.Aku suka Arshavin dengan kejujurannya, ikhlas mengeluarkan pendapat yang lebih kurang sama macam kita2 penyokong ni tanpa perlu terlalu sangat menjaga hati sesetengah pihak(rakan sepasukan).Dan memang entah bila Arsenal boleh turunkan barisan terbaik.Signing? Arshavin pun dok gelak sahaja kita bermimpi2 pemain itu dan ini kerana realitinya kita memang diakui nampak tak akan membeli sesiapa.Tapi..ada tapi, sekadar harapan, Arshavin berkata, kalau ada pun,mungkin.. pemain (baru) itu akan mengalami nasib yang sama sepertinya musim lepas memperjudikan nasib dan kerjaya last2 minit ketika hari deadline.



Berita baik, Fabregas nampaknya yakin dirinya dapat beraksi menentang Bolton away iaitu Ahad nanti.Hamstring nya pulih.Ini pastinya satu tonik buat Arsenal yang kelihatan leper dan layu semasa bertemu anak buah Moyes.Denilson yang mendapat kelas insentif dari Wenger untuk memegang bola jika rasa2 nak pitam lagi, jugak boleh diturunkan.

P/S: Lepas2 ni ada laa nak kaitkan Wenger yang ajar Henry main bola sepak pakai tangan jugak.Nasib laa hangpa....


0 ulasan: