Isnin, 11 Januari 2010

Post Match : Sejuk sehingga beku idea!


Tergelincir jua, malah hampir jatuh bagai nagka busuk-Hanya Almunia dan traore yang berlaga di minit2 terakhir jatuh begitu. Namun apa pun amat melegakan kerana kita mampu mendapatkan kembali 1 mata di saat akhir tatkala kekalahan kedua di Emirates bagai menanti.Susah sebenarnya match semalam, melihat kepada line up Everton yang diiperkuat signing baru dan semangat baru setelah dibedil malu di tempat sendiri, apa yang mereka hantar di Emirates malam semalam memang cukup ketat.Malah faktor cuaca jugak tidak banyak mebantu.Dengan salji lebat yang turun, kadangkala kita di kedai mamak jugak terkeliru malah tak nampak mana perginya bola.Ketika match2 lain banyak ditunda namun dengan teknologi hebat di Emirates, Arsenal tetap meneruskan perlawanan tersebut tapi terpaksa bayar denga harga yang agak mahal. Aku tak dapat bayangkan jika kita bertemu Bolton dalam keadaan yang sama tengah mnggu lalu.Pastinya situasi malam tadi menjadi lebih sukar silap2 ade yang boleh demam seminggu. Tapi pemain2 Everton yang slumber memakai short sleeve menunjukkan bara mereka lebih menyala untuk mendapatkan sesuatu dalam perlawanan yang boleh pergi ke mana2 belah pihak saja. Walaupun ia kelihatan seperti drop 2 mata, tapi seri adalah satu result yang adil pada aku. Dari match semalam :

1. Ape kejadah kapten kita adalah dari kalangan pemain paling average sekali.

2.Sekali lagi defending set piece kita hancur.Selain marking,dah berkali2 tukar pairing, adakah tiadanya commanding goalkeeper merupakan salah satu punca?Distributionnya banyak menggelabahkan rakan sepasukan pulak tu.Wenger cepat celik mata!


3.Kita kantoi dengan counter attack.positioning fullback dan midfield yang banyak miss passed  bola dalam situasi genting.

4.Diaby bermain agak baik walaupun  di tengah2 perlawanan kadangkala hampir kembali ke perangai asalnya.

5.Arshavin sangat diam dalam game semalam.Biasanya dia memang jenis player yang biarpun pada harinya  tak menyerlah tapi boleh buat magik.Tapi semalam semuanya bagai tak kena.

6.Traore tidak dapat menahan tekanan hampir menangis dan tertekan 'diusik' rakan sepasukan, Gallas mungkin.

7.Mungkin ketika ketiadaan Fabregas dan terutamanya Song, formasi 4-4-2 seperti musim2 lepas lebih sesuai kerana dengan 3 orang midfield watak anchor man sangat penting.

8.Denilson cuba bersungguh2 untuk menutup ruang dan break oposition play tapi fizikalnya banyak membantutkan usahanya.Lebih teruk lagi, ketika hampir menghadiahkan gol ketiga Everton kecederaanya mungkin patah rusuk atau masalah paru2 kata Wenger semalam.Wenger harus berpikir jangka masa panjang, kini bukan 1 tapi 2 signing sekurang2nya perlu digamble untuk memastikan Arsenal terus bersaing musim ini.Bertindaklah selagi berpeluang.

9.Pembiasan adalah kawan baik Arsenal semalam.

10.Tetap rugi 2 mata sebenarnya.Arghhhhhhhhhhhhhhhh~


0 ulasan: