Selasa, 8 Disember 2009

Ljungberg ,Viera tidak kembali.



Biarpun kelihatan Fredie Ljungberg yang datang menonton Arsenal menewaskan Stoke malam Sabtu lepas, satu perkara yang perlu dilupakan oleh peminat2 Arsenal ialah kepulangan lagenda Gunners serta  model seluar dalam CK itu walaupun secara loan 3 bulan dari musim MLS .Ljungberg yang kini bermain untuk Seattle Sounders hanya datang2 bertanya khabar kata Wenger.Untuk pinjaman ala2 Beeckham ke Milan, ataupun training seperti Campbell dan Parlour, Wenger menjawab, "Takde, dia tak mintak pun ". Apabila diaju tentang Viera.. "Viera bukan penyerang" jawapan yang slumber lagi padu dari Le Prof.

Badi kecederaan berlarutan dan Wenger dah mula nampak rimas.Setiap tahun terjadi, tapi kini dia melahirkan perasaan  tahun ni paling teruk katenye.Rosicky akan mungkin terpaksa diketepikan selama sebulan-ini yang Wengerpaling frust kerana gamblenya tidak menjadi. Aku tadi membuka radio siaran BFM dalam kereta kebetulan mereka tengah menyiarkan siaran sembang bola EPL dan apabila bab Arsenal meereka mempersoalkan mengapa ramai sangat player Arsenal injured.Adakah kerana sistem latihan, diet makanan, atau Wenger yang membeli player injury prone.BUkan ape, setiap tahun masalah yang hampir sama pasti berulang.Lebih teruk lagi silih berganti seperti acara passing baton.

Wenger mengakui susah untuk mencari bintang Januari ini, Mael cuba mem'backing'nya secara tak langsung, cuba meredakan peminat2 terutamanya, apbila mengatakan Arsenal boleh cope tanpa Van Persie kerana kita ada cover.Arshavin boleh bermain di posisi itu.Walaupun persembahannya superb malam itu tapi satu game belum boleh menilai keupayaan sebenar dengan sistem dan posisi baru ini lagipun Stoke langsung tidak mencabar pada hari tersebut.Arshavin pada harinya adalah orang yang boleh dipandang, tapi bila hilang mood dia akan fade away lenyap dari rakan2 lain.Jadi kite perlukan konsistensi dan Arshavin dan Co perlu bermati2an, saingan kini terbuka terpulang untuk pemain menyambar peluang yang ada.



P/S : Arsenal akan bertandang ke Greece dengan skuad Carling Cup, nama yang awal2 dah cop armband adalah 'quiet leader' Silvestre.Bravo!


0 ulasan: