Isnin, 13 Julai 2009

Tunggu Wenger lengkapkan skuad

Tak sampai lagi seminggu Arsenal dah pun nak mulakan kempen pra musim dengan bertemu Barnet Sabtu ni.Skuad? entahlah, jika Wenger cuba beriya2 dapatkan si Melo tu bermakna memang die tengah shoping seorang lagi paling koman pemain posisi DM, secara tak langsungnya kita tahu skuad ni belum lagi lengkap di mata Wenger.'Bunuh kerjaya' Diaby Denilson Song yang diberi amaran dulu hanyalah satu omong2 kosong cover bagi menyedapkan hati.Jauh di dalam hati, Wenger jugak tak yakin, mereka belum2 benar2 bersedia.

Yang keluar pulak? Sunderland nak beli Sanderos.Apekah kerana name kedua2nya hampir sama.Oh ye, jgn lupe Aman Gareska Traore jugak cuba dipancing mereka.Steve Bruce betul2 mau bela balik kucing hitam mereka.Chamackh juga masih dalam radar.

Dan tergempar dari Eastland, Mancis dikhabarkan berminat nak beli player yang hampir separuh peminat Arsenal taknak tengok sama ada jadi pekerja kolar biru dan kolar putih Arsenal musim depan.Tak dapat Eto'o Adebayor menjadi sasaran.Adekah Adebayor mendapat tawaran segila John Terry? Itu belum diketahui.Wenger pernah berkata tak kisah jual kat member2 yakni jiran2 dalam BPL.Namun kalau boleh ,kalau Ade sendiri yang nak blah,jual la jauh siket.Kalau die ke Mancis,kelab yang takde cita2 hanya berteraskan plan mee segera, kita semua boleh tahu perangainya tak ubah sama seperti 'cash and Barry'.Tapi kalau sekalipun hatinya dah tiada tapi die berfikiran waras, dia akan berhijrah ke Spain atau Italy.20M agak sedikit jika dibandingkan dengan harga musim lepas, 25M mungkin bakal mencukupi.Kalau mau kekal buktikan ia berbaloi.Pilihlah jalan sendiri wahai Ade.Pilihlah jalan yang sebaiknya.



Tidak banyak cerita minggu lepas, dengan Melo nampak sah ke Juve tapi takde ape2 kenyataan rasmi lagi dari Fiorentina mahupun Juventus.Almunia pula dah dapat status PR di England melayakkan die dipanggil beraksi untuk skuad Capello.Sesuatu yang pasti akan dihentam teruk oleh media England nanti, percayalah.Aku berani jamin.Jika world Cup 2010 Almunia berada dalam skuad, dia pastinya player tumpuan untuk dijadikan mangsa kambing hitam.Biasalah setiap kejohanan besar pasti ade saja tempat melepaskan geram sebaik England gagal.Aku sendiri sedih dan kecewa.Sementara itu, bekas pemain muda Arsenal era 95-97, John Hartson kini sedang bergelut bertarung nyawa menghidapi penyakit barah otak.Harap agar dia dapat segera sembuh dan berkongsi tips2 kepada para pemain sekarang.Antara player muda berbakat yang terpaksa pindah kerana tak dapat bolos skuad Wenger mase tu.Same la dgn batch Kiwomya yang last2 main kat Selangor.



Satu kompilasi daripada beribu gol2 menarik.Yang menariknya di sini adalah possession yang direncankan oleh player2 Arsenal yang menghasilkan gol2 tersebut.Inilah yang dinamkan Wengerball.Dipikarkan balik,takdelah teruk sangat tak menang piala 4 tahun selagi kita terus beraksi macam ini, kerana ini memang identiti Arsenal.Yang penting usaha dan komitmen, piala pasti akan datang!Bagi anda, adakah player2 yang sedang dalam pemerhatian bagi melengkapkan skuad musim depan mampu untuk memikul tanggungjawab link up play seperti ini.Mampukah Matuidi, Melo, Inler mahupun Cana bermain Wengerball.Anda nilai..Siapa lagi yang di luar sana yang difikarkan layak?



Jadi bila Wenger nak finalize skuad Arsenal kita masih menunggu.Sekarang dia dan Gazidis hanya diam2 ubi kentang,tengah dapatkan skuad yang betul2 kencang(kopi kencang).Aku harap secepat mungkin, siapa yang keluar, siapa yang masuk.. semua kasi settle awal.Senang nak bikin plan projek 09/10.


0 ulasan: