Khamis, 16 Oktober 2008

"Aik, dah habis?"

Huhuhu..aku tak tau nak tulis tajuk ape, dah seminggu tak berblog, kulayankan saja bola sepak antarabangsa.. macam2 berlaku, tapi tak amek port sgt.. yang penting pejam celik2 "Aik, dah habis" macam itu la kite bile tgh menunggu, tak pun tgk cite yang busan kat panggung wayang sambil tdor berdengkur.. YAng tdo2 tu bangun cepat.. Ade tugasan baru plak sambung minggu nih, Semua player dah kembali berlatih di kem Arsenal, mangsa seterusnya.. Mak Eton..err Everton la.

Selain Kelayakan piala dunia yang disertai player2 Arsenal yang kali ni tak bnyk menyerlah sgt, citer di luar padang pun tak banyak minggu nih. Mungkin lebih bnk cite2 gosip ketika mana anda semua berkunjung ke rumah terbuka hari raya atau sanak saudara.Raya pun sebulan, ade lagi umah terbuka saban minggu ek.Wokeh.. kite mulekan dengan kisah cinta, siapa bercinta, bukan Alicia key tapi Alisher Usmanov mendeclare kan dirinya jatuh cinta tak tehrhingga tahap sangap nak kahwin kut kepada kelab Arsenal..ewah3, dan2 jek ko, padahal mau kaut itu untun maa... macam gua olang talak tau lu punya taktik. Usmanov dikatakan tidak sanggup menjual share 24.9% dalam Arsenal kerana tidak ade motif untuk die bercerai dengan Arsenal katenya.. mm mungkin dalam 2 atau 3 musim lagi baru kite boleh lihat betapa pengaruh mamat uzbek nih dalam Arsenal kerana pada ketika itu berkhirnya lock agreement antara BOD Arsenal.Dari situ kite dapat lihat siapa sayang siapa sebenarnya.Siapakah sang pencinta sebenar?

Adakah Fabregas calon sang pencinta anda? Ini kerana setelah minggu lepas menmberi bayangan bahawa beliau akan ke BArcelona pada 'suatu masa' depan yang hanya Hiro Nakamura(Heroes dah makin melalut macam kek hero) n doremon dan mesin masanya jek tau, kali nie Fabregas menafsirkan ape yang selama ni dipendam dan dirasa peminat2 setia Arsenal yang nampak apa sebenarnya masalah Arsenal musim nih.PENGALAMAN!
Bakat yang bertimbun tanpa asuhan dan tunjuk ajar dari player senior membuatkan player bagai hilang arah dan tenggelam di tgh2 penghujung perlawanan. Bayangkan saja Fabregas merungut dengan menyebut dan meracau teman2 yang telah tiada, membandingkan mereka dengan partner2 yang disediakan prof untuknya musim ini.Umpama satu assignment yang sukar dilunaskan sem ni.

"Skuad nie dah la kecik, penuh dengan budak kecik. Belakang aku ade Denilson 20, atau Alex Song baru 21. Theo Walcott 19 jek dan Samir Nasri 21 balik,"

"Susah nak percaya pada umur aku sekarang aku antara player paling lama kat sini.

"Rase mase tgh main tuh macam susah sgt nak menang, sebab pengalaman kurang.

"Aku scored 13 goals sesason lepas tapi aku ade banyak backup mase tu. Tomas RoSICKky (injured)ade , Mathieu FlaMONEY (Milan) lari ke segenap pelusuk rumput dan Alexander Hleb (Barcelona) dah macam abang aku.

"Team mase tu main penuh skill, rase solid macam tembok batu ,opponent memang tak leh nak tembus la tengah mase tuh.

"Sekarnag sorang pun player tu takde dah teman aku dan aku rase macam terasing jek. Kali nie kite nampak lebih cenderung kepada defensive minded- keinginan, desire nak menyerang tuh ade tapi tak tau nak tebuk celah mana."

Nah kau Wenger, Fabregas dah cukup jujur dah bagi macam2 pendapat. Kite tak boleh salahkan die kerana umornye pun baru 21 tahun masih dalam proses belajar mematangkan hidup dan pemikiran, sampai satu tahap di mana konflik muncul dalam diri, tak mampu menanggung beban seorang diri.Diharap sesuatu bakal diambil kire jika tidak mahu kehilangan genral tengah yang bak kate Viera merupakan nadi penting Arsenal untuk masa depan dan bebreapa musim mendatang.JIka Arsenal ingin mengecap nikmat piala, jgn sesekali melepaskan Fabregas kate Viera.


0 ulasan: