Sabtu, 2 Ogos 2008

Pre-Match :Arsenal vs Juventus Emirates Cup 08

Mengapa aku tertunggu2 match nih? Ini kerana 2 kelab kesayangan aku beraksi, 1st of Course Arsenal dan pasukan kedua aku Di Eropah ialah Juventus sejak dulu lagi.(kecewa pasal rasuah tapi bangga diorang dapat naik semula sekejap jek).

Ok , jadi Arsenal akan meneruskan persiapan dengan perlawanan yang lebih competitive lawan Juve, sebgai juara emirates cup musim lepas aku ingat lagi macam mane kite kalahkan kelab Don Italia Inter milan dgn RVP gol bapak sempoi gila baq hang dgn Hleb equaliser sebelum tuh. Jadi lawan Juve nie aku harap dapat ulang sejarah 06 road to Paris... memang malam tu gemilang gile ah, Fabregas tunjuk belang sebenar kat Viera.. so jadi malam nie kite tabo lagi, walaupun pasukan favourite aku kedua dalam eropah nie Juve sebab Del Piero.. hahaha Aku respek Juve, aku sayang arsenal..

Aku kurang setuju sangat dengan peranan baru Ebour di bahagian tengah sebagai DM baru- baru ni Wenger terpaksa kerana ingin memberi peluang kepada Walcott di bahagian sayap dan mungkin pemain muda ini akan mengongker posisi tersebut jadi naka tak nak sebab sayang sangat Eboue ni Wenger eksperimen die plak kat tengah. Entah2 kalau lepas nie ade pulak player yang lebih layak, Eboue diatawarkan jadi keeper pun takpe.Tolong lah..

Eboue dah begitu struggle dengan peranan baru sebagai RM di musim lepas takkan nak dibiarkan struggle lagi semusim dengan peranan baru, tapi aku rasa yang paling layak dengan skuad sedia ada ni nanti adalah encik Rosciky , yang sememangnya CM tapi ini bermakna salah seorang dari mereka(Cesc & Ros) terpaksa mengorbankan sedikit keupayaan di bahagian serangan untuk cover back 4 yang sememangnya kurang mengancam. Tapi mungkin dalam kepala otak Wenger masih ada nama lain berlegar2 yang belum disambar..who knows?

Ape ape pun malam nie kalau nak tengok live bagi siapa ade astro pukul 150 pg channel 811 kalau streaming bolehlah klik di sini. Dan kat situ klik mane2 link yang muncul beberapa jam sebelum kick off. Sempoi?? memang best... Arsenal 2 Juve 1

Ini prediction 1st eleven aku berdasarkan Wenger's theory :

----------- Almunia ------------
Hoyte --- -Gallas ----Djourou---- Clichy

Walcott ---Fabregas---- Eboue ----Nasri

----------RVP -----Adebayor-------


0 ulasan: