Sabtu, 2 Ogos 2008

Adebayor kekal..Gallas kekal kapten.. "One More Body In There"

Berita yang agak menarik bagi para penyokong Arsenal. Namn tidak pasti sama ada berita ini menggembirakan atau bercampur baur bagi sesetengah peminat yang agak sukar penerimaan mereka terhadap insan bergelar Adebayor. Adebayor semalam telah melafazkan janji setia untuk terus kekal di Arsenal musim depan, dengan Wenger menyokong penuh kenyataan Pemain Togo itu. Apa yang dirisaukan Wenger ialah penerimaan peminat kerana media yang selalu memutarbelitkan kenyataan dan kadangkala kenyataan itu tidak perah dikeluarkan.mmm Boleh caye ke? Pasal Kontrak baru, Adebaor perlu sekali lagi buktikan bahwa 30 gol season lepas bukan nasi dan perlu konsisten paling kurang pun 20++ gol musim nie baru lah ko layak nak negotiate kontrak baru ko tuh. Better jugak la si Adesayor nie stay walaupun die nie kadang2 kureng sket, kite dah cukup short dah nie dengan 3 org player pengalaman dan sorang combatative player dah blah.Adebayor,buktikan dahulu sebelum anda memenangi hati peminat semula.

William Gallas akan diberi kepercayaan semusim lagi untuk memikul tanggungjawab sebagai kapten Arsenal. Gallas yang terlalu mendapat kritikan hebat baik dari pemerhati , peminat atau pengkritik dan pernah disalahkan sebagai faktor kemerosotan mendadak arsenal di hujung musim. Setelah kekecewaan di Euro08 Gallas agak pasif dan senyap, tak mencapub seperti biasa di media2 masa seperti musim seelumnya di mana beliau terlalu laser dan bermulut lantang. MUngkin kerana die perasan kedudukannya tergugat kerana Wenge pernah menyatakan kedudukan kapten akan dikaji semula. Dengan Cesc Fabregas menunjukkan kematangan dan Toure dan Clichy menunggu dalam barisan, Galas tidak boleh lagi ego dan mendabik dada. Atau mungki juga ini langkah selamat dari WEnger untuk mengekalkan player paling senior di tgh2 padang setelah gallas cuba dipancing PSG. Ini kerana cara untuk membuat Gallas berasa happy dan tidak dipinggirkan hanyalah dengan memberi lilitan kapten, kerana tanpa lilitan kapten tersebut, Gallas mungkin merasakan dirinya tidak lagi untouchable.

“It’s not a problem [if we don’t sign anyone] because we have enough young players who can step in but we lost experience and if we can get a midfielder with experience who can play a tactical role we will do it. We need one more body in there.”

Arsene Wenger dalam Press Confrence menyatakan Arsenal akan membeli seorang lagi player jika betul2 perlu dan berasa pemain tersebut berbaloi,fit dalam Arsenal dan betul2 berkualiti. Setelah pertemuan dengan VFB Stuggart, die bagitau dah tak nak beli sriker kerana Bendtner, Vela, Walcott dan Eduardo dah cukup untuk backup. Apa ang diperlukan katanye ialah pemain tengah, namun die tak la desperado kerana kalau tak jumpe pun, die yakin akan dapat cari 'kaualiti' tu dalam skuad yang sedia ada. Apabila ditanya tentang kemungkinan player itu adalah Barry... Arsene menjawab,
“I don’t think that the best tactic is to come out with names.”


0 ulasan: