Khamis, 21 Ogos 2008

Jangan salahkan ibu mengandung ~pinta Silvestre Setelur





Rilex rakan2, bawa bertenang. Did anyone see this coming?? Nope! haha Memang encik Wenger sungguh licik bermain psikologi , Kucari Dm sejati, balik2 CB dari musuh yang kutemui... Tapi apa2 pun signing ni perlu dilihat dari sudut positif kerana Sivestre telah menjadi ahli keluarga Arsenal. Sama lah seperti rakan anda yang anda tahu perangainya macam ntah pape tbe2 berkahwin dengan adek beradik anda, maka nak tak nak anda terpaksa terimanya sebagai keluarga baru dan cuba menyesuaikan diri.huhu..

Ok, ingatkah dahulu betapa kita asyik merungut tentang Arsenal kurang pengalaman, asyik2 sign budak2 sekolah, asyik2 signg tah sape2 dari liga kecik, dari negara2 kerdil.. tapi kali nih Arsenene telah keluar dari kepompong dan sign sesuatu yang di luar jangkaan(aku cakap 'sesuatu' bukan kerana dirinya alien) seorang player berumu 31 tahun dari kelab rival MANCHESTER UNITED.. Namun masih dimaki juga Wenger dan terlalu banyak, protes, Demonstrasi dan rasa tak puas hati. MEngapa?? pertamanya kerana die dari Old Trafford.Kedua, Fergie sanggup jual, mesti die tahu player ni dah habis zaman kemuncak habis madu sepah dibuang, ketiga sebab die FRANCE, Arsenal nak buat keluarga France kat Arsenal, keempat sebab die dah 31 bukan 27 atau 28 yang mane umur kemuncak player, kelima sebab die nie injury prone, keenam sebab Arsenal dah umumkan die akan tambah sorang lagi body dan die dah tambah dah pun dan kite semua takut ini yang terakhir, ketujuh sebab Arsene selalu tipu, kate mau tambah DM tapi alih2 defend,



Namn, bukan semua alien2 yang turun di bumi dan difilemkan jahat2 belaka kerana dalam kontranya ade pro nya.Dan Encik Silvester kite di sini cukup pro untuk menerima tawaran Arsenal kerana sanggup mengetepikan semangat rivalisme. Walaupun dahulu Silvesre pernah meng head-butt Fredie Ljungberg tapi itu dulu kisah lama, malah Fredie juga tiada kela searang nih, maka adalah wajar untuk percaya yang die telah berubah dan cukup matang. Walaupun dilanda kecederaan yang berpanjangan namun kecederaan premier yang dilaluinya kali terakhir kalau tak salah tahun 2007 selepas tu ade lah minor2 sket. Tapi apa yang aku nampak di sini, Silvestre dibawa masuk oleh Wenger hanya sebagai backup dan skuad player..Sau lagi kerana player nie versatile , mampu beraksi di LB dan CB. Dulu kite merngut tentang squad depth, sekarang Wenger dah cube tambahkan kuantiti tapi kualiti? Ade sinar2nya dari Nasri dan Ramsey tapi dari silvestre sendiri, walaupun main di man u dulu tak lah sehbat mana dan kadangkala jadi badut, tapi pengalaman beraksi dalam pasukn yang memanangi kejuaraan adalah sukar ditagih terutama dalm skuad Arsenal sekarang yang tinggal Toure dan Gallas jek pernah merasa nikmat kejuaraan. Silvestre is a winner, at least dalam dressing room. Antara Traore dan Silvestre yang manakah anda sanggup lihat beraksi dalam match besar terutama jika kehilangan Clichy, atau antara Sanderos dan Silvestre, manakah yang anda rasa lebih terjamin selamat juntuk bergandingan dengan Gallas semasa ketiadaan Toure? Jadi aku anggap Silvestre ni adalah penggantian straight forward bagi Hoyte kerana Wenger pun pasti tak sangka yang Silvestre nie available di market dan terkejut kerana Fergie sanggup jual. Jadi inilah yang berlaku , Wenger seorang yang oportunitist..ade ke perkataan tuh? menyambar peluang laa..

Jadi kite sebagai fan Arsenal buanglah yang keroh dan biar dia bukak buku baru dalam karieer die, namun aku pun tak tau ape reaksi pminat2 arsenal kat emirates nanti.Minggu ni arsenal main away, tapi mungkin minggu nie belum dapat lihat la kelibat Silvestre sebab ironinya die sekali lgi dikatakan ade muscle problem..hahah.. macam petanda2 awal..eh, sokong tetap sokong!! Song dah balik dan bakal terlibat lawan Fulham, ape2 pun nanti aku review dalam pre match nanti.Tunggu dan lihat ape press conference selepas match lawan Fulham nanti, adakah die berpuas hati atau one more body??Tapi aku risau kerana Wenger yang kadang kala perlu ada bodyguard sebelum dirusuh hooligan Gunners. =)


0 ulasan: