Ahad, 25 Januari 2015

Tugas besar Juara Bertahan.

Aku tanya apa khabar para Gooners?  Form dan mood kita di akhir2 ini cukup tersengih riang, tatkala kemenangan 3-0 ke atas Stoke yang perkara biasa2 sahaja , Kita dikejutkan sekali lagi dengan kecederaan Debuchy kali ini kecederaan bahu tergolek ditolak pemain stoke yang memang ada sejarah celaka. Arsenal bakal kehilangan khidmat Debuchy 3 bulan. Nasib  baik ada Bellerin dan Chambers. Game ni sekali lagi Alexis Sanchez menjadi talisman kita. Kemudian kita meneruskan aksi di luar gaya Arsenal dengan kemenangan 2-0 di Etihad ke atas juara bertahan liga, Manchester City 2 gol tanpa balas, clean sheet! Pasti ramai yang teruja dengan corak disiplin Arsenal malam itu terima kasih kepada on form Santi Cazorla dan jugak aksi kemas Coquelin dan Bellerin, 2 pemain yang step up mengisi kekosongan ketika diharapkan. Ohh ya tidak lupa jugak Oooooosssspina. Masih belum bolos sejak ambil alih jaga gawang dari game menentang Hull.Itu belum masuk Ozil yang langsung tak diturunkan malam itu. Tapi kadang kala perlu akui, syok jugak tengok Arsenal menang dengan cara lain. Ramai pundit memuji resilience Arsenal malam tersebut ternyata selama ini kita boleh sahaja nak guna plan B tapi sengaja degil.Harap kemenangan ini mampu menjadi suntikan semangat untuk kita terus mengejar top table.





Lepas feel kalahkan juara bertahan liga , kita sendiri ada tugas besar sebagai juara bertahan Piala FA malam ni sebebntar lagi kita akan menentang Brighton and Hove Albion dalam pusingan keempat. Arsenal tak boleh leka terutama menjadi pasukan pelawat lagi2 ketika banyak upset berlaku serentak sekaligus dalam perlawanan terdahulu semalam. Chelsea, Soton,City, Spuds terkeluar sekaligus sedang United dan Liverpool perlu replay . Sekali lagi Arsenal atas kertas dilihat berpeluang cerah untuk mengekalkan kejuaraan jika kita dapat mara sejauh mungkin. Kini segalanya terletak di tangan kita sendiri. COYG!

“[Beating Manchester City] raises the belief and the confidence of the team but it also questions your ability to repeat that kind of performance, and to keep that tenacity in your concentration. That’s what will be questioned at Brighton.” - Arsène Wenger

Arsenal dah bertemu dengan Brighton dalam kejohanan ni 4 kali dan menang semua. Terbaru 2012, menang 3-2 hasil jaringan Giroud dan Theo. Tapi kali ini manager mereka berpengalaman dalam bertemu pasukan2 premier league. Chris Hughton berpengalaman luas dalam game ni jadi Arsenal kena expect tentangan yang lebih. Malam ni gua bajet player2 seperti Theo, Ozil bakal dapat peluang game time. Posisi goalkeeper tak pasti sama ada Wenger bagi peluang apda Szczesny jadi cup keeper atau terus beri kpercayaan pada Ospina. Namun kita akan turun tanpa aksi Welbeck, Chambo manakala Bellerin terpaksa melalui ujian kecergasan sebelum sah boleh beraksi.


 Arsenal 2 - Brighton 0

Agi idup agi mengGunners!!


0 ulasan: