Isnin, 29 September 2014

Dummy Welbeck



Mengecewakan.Sekadar satu mata. Entah mengapa player terbaik kita seperti Alexis diletakkan di bangku simpanan pada perlawanan derby yang mampu menang. Spuds cukup sampah, Dengan penguasaan bola seperti itu half time patut dah lead 3 atau 4 bijik tapi kerana kemaruk nak cari perfect goal, kita kurang create chances. Tempo diperlahankan dengan Spuds yang umpama patung berdiri tegak sepanjang game tiba2 dapat lead hasil kealpaan. Flamini ususal suspect tapi Gibbs patut cover dan track back, ruang yang dibiarkan kepada Chadli adalah jenayah dalam bola sepak. Nasib baik ada 'dummy' hebat dari Welbeck yang tak tercapai dek akal pendek pemain2 Spuds.

 Atmosphere dah ok, fans dah semangat, tapi gol2 yang tak muncul. Ozil dan Chambers serta Chamberlain adalah antara player yang beraksi dengan baik semalam.Cuma merisaukan adalah kecederaan yang dialami oleh trio, Arteta, Rambo dan kemudian Wilshere. Arteta dan Rambo disahkan bakal terlepas aksi satu lagi London derby di Stamford Bridge, gua pikir Wilshere pun harapan agak tipis. Sudah tiba masa gamble Restore Diaby sebagai perisai bagi menggantikan Flamini? Gua tahu Wenger terpaksa korbankan player untuk meletakkan Rambo jack, Ozil tapi bukan Alexis. Gua secara peribadi rasa Arteta dan Flamini role macam tak berfungsi, itulah jadi bila kita tak ada proeper DM.2 points drop, rekod tanpa kalah dalam liga masih pegang.

Rabu ni tugas berat, wajib enang ke atas Galatasaray, rivalry eropah masih segar di ingatan. Tapi untuk memastikan kita tak ketinggalan jauh dalam kumpulan, home game haruslah diambil berat.

Agi idup agi mengGunners!


0 ulasan: