Selasa, 6 Ogos 2013

Persiapan Arsenal terbantut, persiapan raya anda bagaimana?


Didier Drogba kembali menghantui Arsenal menafikan kita sekali lagi terlepas menjulang piala ciptaan sendiri, Emirates Cup. Kemasukan muka berpengalaman, Drogba dan Sneijder  di 2nd half memberi suntikan buat Galatasaray, yang mengejar dari belakang ketinggalan dengan gol relax Theo Walcott.



Sekurang2nya kekalahan ini bakal memberi tamparan serta peringatan buat Arsenal dalam persediaan musim baru yang hanya akan bermula tak sampai lagi 2 minggu. Tekanan pastinya memuncak buat Arsene Wenger untuk mendapatkan kekuatan dari luar,outsource , signing baru setelah melihat internal development agak terbantut sekadar itu yang mampu. Galatasaray telah membuktikan dengan signing 2 muka berpengalaman dalam Drogba dan Senijder mampu mengubah game.

Seperti biasa Wenger diserang dengan soalan2 berkaitan transfer dan dia hanya menjawab kita sedang berusaha keras belakang tabir dan agak sukar untuk menjamin sebarang transfer berlaku sebelum champions league qualifier. Mikel Arteta melagukan irama yang sama dengan menyatakan keyakinannya bahawa muka baru tetap akan dibawa masuk biarpun lewat kerana dia sendiri pernah merasa menjadi antara batch last minute signing. Buat masa ini yang hanya dikompomkan seakan pasti adalah pemergian Gervinho ke Roma dengan anggaran 6.9M, Chamakh ke Crystal Palace dan Wenger sedang berusaha memastikan transfer ini secara permanent agar tidak menyukarkan kemudian hari seperti mana kes dengan Bendi. Bendi sampai sekarang ni haram tak dapat kelab lagi disebabkan gaji dan perangai poyonya.



Bagi rumors-in pula, tak ada nama2 besar kecali youngster dan backup deadwood. DM Atletico Nacional, Sebastian Perez 20, tengah trial dengan Arsenal. Player Colombia ni berjaya dipromotekan ke squad senior seawal usia 18 tahun.

“I like scoring goals and when first pulling on a national team shirt for the U14s, I played as a No10, but soon the coaching staff recognised my strengths.
“I kept dropping back, so now I’m an organiser deeper in midfield.
“In European football, I admire Ever Banega, [Fernando] Gago, Busquets, Xavi, Xabi Alonso and Andrea Pirlo.
“I am excited about playing in Europe. I want to go there and try to make it.
“I am driven by those I grew up with. They had the same dreams as me, but perhaps not the same talent. There’s luck involved, but also a lot of discipline. You need that to make the most of the talent you have.”

Seorang lagi prospek hangat dari Asia, Osman Abdulrahman sedang diintai rapat oleh Arsene Wenger. Dengarnya dia bakal diberi peluang untuk trial.Memandangkan dia dari UAE tanah asal syarikat penerbangan Fly Emirates sponsor Arsenal, jadi rumors mengatakan Arsenal paling ada chance untuk menepis hajat Barcelona,Dortmund,Valencia dan Schalke yang jugak tgh usha rapat pemain kelab Al Ain ni. Seorang lagi pemain yang dicanang2 konon dah dalam tangan adalah pemain muda Germany, Matthias Ginter , tapi kelab asalnya Freiburg dengan pantas mematikan rumors dan seperti biasa taknak berpisah dengan prospek berusia 19 tahun itu.



Sejauh mana fan akan berpuas hati dengan usaha scout kita setakat ini gua tak tau. Tapi yang gua tau kalau benarlah Arsenal setakat sign player ni, seperti yang dilaporkan Ciprian Marica (nama pun dah macam kapten amerika), signing yang dilihat sekadar untuk memenuhi kuantiti mengganti deadwoods yang dilepaskan, memang sengaja cari nahas dan fan akan mengamuk. Tengok statistik dan rekod tak memberangsangkan, umur pun dah prime time jadi gua rasa gossip tak logik. Mungkin sebenarnya yang dimaksudkan adalah untuk Arsenal Kiev nun kat Ukraine tuh. berdoalah. kah3

Lusa ni dah nak rayo.Jadi dengan kesempatan ini gua nak mohon maaf zahir batinlah pada semua jika ada sebarang typo, coretan yang mengguris, pendapat yang entahape2 dan kekerapan mengepost yang semakin menurun disebabkan kesuntukan maso, tapi gua tahu anda semua tetap setia pada Gunners jika tidak takkanlah anda sentiasa sempat menyinggah di Arsenalaysia sekadar untuk mengintai2 berita semasa tapi last2 kecewa sebab blog kurang bermaya.Gua pohon maaf dan terimakasih atas segala sokongan dan dorongan. Gua mengucapkan salam aidilfitri di mana kita meraikan kemenangan beribadah di bulan penuh keberkatan ini, tapi jugak harus diingat aidilfitri adalah hari di mana kita kembali kepada fitrah, muhasabah diri,setelah kita berjuang dalam Ramadhan adakah kita akan hentikan perjuangan setakat itu sahaja, maka seharusnya kita istiqamah.Insha Allah.Selamat pulang beraya, selamat menyambut dengan sederhana.

Agi idup agi mengGunners!!




0 ulasan: