Sabtu, 10 November 2012

Post Schalke + perihal Englishmen



Ada ketikanya kita king of comeback, ada ketikanya kita king of bottler. Leading beberapa bijik tak menjamin team tersebut untuk menang, kia pernah menghukum lawan , tapi hidup dan nasib ni roller coaster bila2 boleh naik dan turun- kita pulak dihukum lawan dalam Match bertemu Schalke awal Rabu lepas. Leading 2-0 tapi akhirnya akur sekadar seri 2-2 di tempat lawan akibat beberapa kesilapan individu. Jangan jadikan padang yang licin untuk tergelincir sebagai alasan menutup kesalahan, itu sememangnya lumrah tapi lihat balik peluang2 yang kita hadapai tapi gagal manfaatkan peluang terutama di minit2 akhir Lagi satu gol pembolosan yang hadir pada timing2 yang tak patut. Kalau team itu sedang ketinggalan dan boleh score sebijik betul2 sebelum tamat separuh masa, anda boleh tahu team mana yang tengah up mental mereka..Dengan result tadi, Arsenal melengahkan sedikit kemaraan ke pusingan berikutnya. Tapi persaingan kumpulan B masih dilihat terbuka, Arsenal masih tak selamat. Beza satu mata dengan top gorup Schalke skrg diapit oleh tempat ketiga jugak dgn beza satu mata Olympiacos, Perlawanan bertemu Montpellier di Emirates 21 November ini adalah perlawanan wajib menang.

Bagusla dapat melihat Theo dan Giroud meneruskan form jaringan masing2. Theo yang kelapan musim ini manakala Giroud keempat. Masalah bila bermain dekat tempat lawan ni, press Jerman mestilah memberi tumpuan pada pemain kebangsaan mereka yakni Podolski. Maka tak hairanlah timbul pulak desas desus Podolski unsettled di Arsenal, lagi2 kurang menonjol dalam game2 terbaru.Masalahnya dia bukan unhappy, cuma dia tak biasa lagi dengan role baru. Di Arsenal selepas Wenger mentelaah 4-3-3 ni ramai yang menjadi mangasa, malah central role position menjadi rebutan.Mana taknya, satu seat ni ramai tengah duk beratuq in line, Giroud, Theo, Gervinho,Podolski, Chamakh. Oleh itu haruslah Wenger mengconvert player2 ini out of position. Itulah kita lihat sekarang player2 ni dah macam takde idea bila main wide position. Nak cut in kantoi, cross kadang2 merapu.Bila dah pakai formasi ni, jaranglah Wenger nak convert winger kepada Stiker, kes Henry tu sekadar mitos sebagai harapan palsu.Itulah sebab kita tengok Theo tunggu bagai musang berjanggut- mungkin antara salah satu sebab dia tangguh sign kontrak. Gua harap Wenger betul2 consider peranan Theo. Nak taknak, Dia kini umpama main man dalam attacking kita. Nak sign ke nak jual ke, sort it out cepat. Gua harapa Theo stay la. Untukc ari replacement bulan Januari bukannya senang.Harga player pun melambung.

Cerita pasal seorang lagi Englishman rakan senegara Theo. Roy Hodgson sengaja bermain apai dengan Wenger. Dah orang tua Perancis tu cakap Jack kalau nak betul2 kembali kena tumpu pada peringkat kelab dulu. Budak ni baru jek tak sampai sebulanberaksi tiba2 alih2 dapat call up untuk meaningless friendly lawan Sweden minggu depan.Gua pun bila dapat tau berita ni berbulu. Untuk tidak menuang minyak pada api, Wenger kasi cool down konon dah ada 'kompromi' dengan Roy padahal satu dunia tahu Wenger bukan amek pot malah tak setuju dengan perlawanan persahabatan2 yang boleh meruntuhkan persahabatan antara manger sebenarnya. Kalau tiba2 budak ni injured balik, siapa mau jawab?! Bagi Roy "ohh..kesian2, takpe kita hantar kat klinik Arsenal dulu, karang dah ok kita guna balik.Apa? Bil Hospital? ala boleh claim itu Arsenal" Ak ada cadangan untuk Roy, Call up semua player Liverpool!-itu hobinya.

Malam ni bertemu Fulham. Szczesny dah kembali.Dia dah pun beraksi dengan reserve team backdoor, lawan West Ham.Tak berat sangat rasanya Wenger untuk drop Mannone. Kita perlukan konfiden kita balik. Game Derby kat tempat sendiri peluang baik.

Agi idup agi mengGunners!!


0 ulasan: