Selasa, 15 Mei 2012

Piala Hanya Kepuasan TETAPI Kesetiaan Kunci Kepuasan..

As-Salam semua..Lama sudah aku tak mencoret secubit-dua ayat dalam lembaran arsenalaysia ni..Hampir 2 musim lamanya kot..Akhirnya,penantian kita selama beberapa bulan agak berbaloi..Tempat ketiga di kala yang lain meraih piala bukanlah sesuatu yg harus dibangga..akan tetapi buat kita selaku peminat setia, kita percaya masih ada cahaya di celahan belantara untuk arsenal bangkit semula menggempur gempita..

Gilaaa..aku rasa susah gila nak tulis..ayat di atas semua terasa mcm NOK HOR...

BTW, syukur kita berjaya di tempat ketiga..Dengan pasukan yang ada sekarang dan tempat yang kita perolehi, sememangnya ia suatu pencapaian yang memberangsangkan buat The Guuners..Kalau dilihat dari sudut cakah, persembahan kita agak terumbang-ambing di sepanjang musim. Oleh itu, janganlah kita lihat ia dari sudut cakah sebab sememangnya kecerunan sudut itu membuatkan pandangan kita in-balance juga..hee..

Jika dilihat dari pandangan mata kasar, rata-rata player yang kita ada sekarang sememangnya berkebolehan dan persembahan mereka meningkat dari semasa ke semasa..KoscekNi sebagai contoh mempamerkan aksi yang agak cemerlang di samping Vermaelambung musim ini dan merpati dua sejoli ini seakan-akan serasi bersama..Tapi, jika diperhalusi (Tukar mode: Mata Kasar -> Kaca Mata), schoolboy mistake sering lagi terjadi sumetime menyebabkan pencapaian kita tak konsisten.

Mungkin masalah perhubungan atau komunikasi di dalam padang atau mungkin juga masalah penyakit sopak. wHO kNOWs KAN? Apa2pun, aku nak tegaskan disini yang aku rasa Di bahagian keeper, Szezny semacam kurang dpt saingan dalaman dari Keeper yang lain menyebabkan dia sumetime mcm belagak pandai n hero pun ade..Bila kurangnya saingan, maybe die rase position dia safe. Bila dia rasa tempat dia safe, mungkin dia x rasa pressure nak perform..Bila dia x rasa pressure nak perform, itulah yang terjadi dalam game2 yang lepas..die meloloskan goal..huuu..tp apa2pun,kelibat dia sebagai Keeper 1 Arsenal lebih menyakinkan aku dari AlmuniA ramadhani..

OK, skarang jika kita berbicara mengenai pak Wenger, beliau sebenarnya secara tak langsung mendengar juga kritikan org yg mahu beliau membawa masuk exp. player ke dalam team. Pembelian online last-minute Matsukesaka, Artetas, Pak Cu Muda, Santos Singh, dan Dalmationayoun membuktikan wenger mmg concern dengan kritikan pedas linggi peminat..Namun sejauh mana mereka2 ni mempengaruhi prestasi arsenal???? Bagi aku, secara tak berat sebelah atau pilih kasih, aku rasa Arteta merupakan pembelian yang paling bermakna bg musim ini namun...namun..ia sewajarnya dilakukan awal2 lagi sebaik sahaja fabregas & nasri dah langkah sebelah kaki dari arsenal..mungkin dengan pembelian awal dpt mempercepatkan adaptation player2 baru dengan persekitaran,politik dan corak permainan Arsenal..

NAH..season ni belum pun habis, Wenger seakan-akan learn from mistake dengan membeli cepat2 Podolski yang bertujuan (ni yg aku rasa) :
- Meyakinkan Persie Jackson untuk tandatangan contrak baru
- Pengganti Arshavin sebagai flanker superb..
- Podolski cute

Rasanya mungkin tiada dah pembelian selepas ini dan jika ada, aku amat berharap Dempsey dan M'Vila masuk untuk menambah backup & memberi lebih saingan kepada current player di bahagian midfield..Di bahagian atas, rasanya cukup-cukup sudah dengan yang ade ni..Defend belah kanan, tolongla Jackissanak...carilah pengganti yg lebih bermanafaat mcm eboue dulu..Kepper...Kalo wenger tak keberatan, Amiklah Vorm sebagai back-up atau 1st keeper..Szezny tu perlukan saingan yang mantap untuk die lg perform or sebenarnya Arsenal needs exp; player di bahagian keeper..

OK..Aku berhenti di sini dulu..Mengenai Tajuk di atas, lu orang pk la sendiri...

"Go Go Gun Gun"


0 ulasan: