Selasa, 6 Mac 2012

Pre Match : Misi mustahil tapi mustahak.


Pada ketika ini baru selesai PC yang dihadiri Wenger dan Gibbs menjelang pertemuan getir sambungan Arsenal vs AC milan part 2. Ramai yang dah tak mahu memberi najis akan game ini malah menasihatkan Wenger suapaya rehatkan sahaja team ini kerana top 4 place lebih penting dalam keadaan sebegini Top 4 place untuk apa? untuk layak UCL? kemudian anda akan bersaing dari grouping, boleh pastikah kita lepas group mahupun qualifying, jadi secara falsafahnya buat apa nak tunggu tahun depan ketika pintu musim ini masih belum tertutup rapat biarpun hanya tinggal penyendal kecil padanya. Masih ada ruang untuk bernafas, Arsenal hanya perlu Gung-Ho menyerang dan tidak apa yang perlu ditakutkan. Nothing to loose from this game but there's still pride in winning.

All out attack, kalau dapat 2 bijik sebelum half time, tie ini akan bertambah excited dan para pundit tidak senang duduk. Persoalannya mungkin bukan sahaja berapa banyak Arsenal boleh score tapi berapa jugak Arsenal boleh tahan dari dibolosi kerana bolos sebijik berterabur harapan. Secara logiknya 5% kata Wenger untuk layak. Jadi lagi 95% untuk apa? Jangan ambil perspektif daripada tidak layak, pandang dan gunakan baki percentage  dari sudut menang untuk yang terbaik. Gua hanya mahu menang untuk ajar those Italian yang terkenal dengan so called best defending mentality.Main bola nak jaringkan gol, art of defending ni lu pergi main seni mempertahankan diri.

Tapi melihat kepada statistik gua tak rasa Milan akan hadir untuk parking bas semata2. Zlatan baru sahaja balik dari score hat trick lawan Palermo, apa kejadahanya tu, macam mana kita mau stop dia?good technical player dan meraka jugak mempunyai banyak character dalam pasukan . Itulah kunci kejayaan bagi Massimiliano Allegri yang sempat menyindir Wenger "selagi ko tak beli big player ko takkan menang piala" hamboi sedapnya pantun dua kerat. Allegri ke alergik ke lu tunggu esok. Walaupun ada sense nya apa yang keluar dari mulutnya tapi gua dah penat dah dengan alasan bab membeli belah ini. Ok lu mahu menang piala, kami jual big player, abou diaby, lu mau  beli??tak cukup big ke tu??mahu tinggi mana lagi, Arshavin?

Awal pagi esok gua rasa kita patut main 3-3-4, ada berani? Dah alang2..ko campakkan saja Chamakh Park RVP Theo kat atas tu. hahaha ok gua bergurau tapi itu salah satu option yang optimis bukan? Esok padang Ashburton Grove, rumah kita. Padang tip top condition jadi main ikut rentak kita jangan terbawak2 dengan tempo slow depa. Ball movement kene pantas, tempo kena laju, barisan tengah adalah kunci. Ruang2 sempit dan seni harus digerudi semaksima mungkin dan pada ketika inilah mobility pemain seperti Rosicky, Yossi mahupun Gervinho digunapakai. Theo dan Chambo kalau diturunkan harus lebih berani direct untuk beat defender, masuk ke dalam attacking channel dan sumbat segala peluang unuk hantar kepada striker / RVP.Pace adalah senjata dalam game esok. Begiu jugak defend Arsenal yang perlu aware dengan kepantasan Robinho.Kalau ikut 1st leg, merka masih ada Pato di bangku simpanan. Mengenali Wenger, gua berharap ada kejutan di line up ( ini cuma option peribadi gua walaupun terpaksa tarik keluar korbankan alex song untuk kali ini)

-------------Szczesny-----------
----Sagna-----Kos---GIbbs---
--------------Mael------------
---Rosicky---Arteta---Chambo-----
---Theo----RVP----Gervinho----

Scoreline gua tak kisah janji menang, demi maruah. Arsenal 4 Milan 0.  Arsenal menang sepakan penalti. Muahahahaha...

Agi idup agi mengGunners!!

COYG!!

Kita perlukan lebih lagi ramai askar Red Army seperti ini..


0 ulasan: