Sabtu, 3 Disember 2011

Pre Match : Wigan Vs Arsenal

Arsenal kurang bernasib baik apabila tewas terkeluar daripada Piala liga di peringkat suku akhir tempoh hari.  Walaubagaimanapun dalam bola sepak ManCity telah menjalankan tugas mereka , menyempurnakan satu2nya shot on target ketika Arsenal jelas lebih mengancam apabila berada di kawasan final third. Sekali lagi dari setpice kita terperangkap tapi kali ini melalui counter attack. Daripada game tersebut jelas kita harus berbangga dengan fighting spirit yang ditunjukkan lebih2 lagi keupayaan pemain2 muda yang menyaingi dengan slumber konon nama2 besar berjuta. Alex Oxlade Chamberlain mencuri tumpuan ,menunjukkan betapa Arsenal membuat pembelian berbaloi dengan membeli aset paling berharga bola sepak England ini. Selain itu disiplin kemas Coquelin dan Frimpong - 'layanan'nya terhadap Nasri mmg classic!- jugak beraksi baik.Oh dan malam itu, simpati pada Nasri, pasti kekesalan timbul di hati melihat riak wajahnye 'kenapa aku berani balik ke sini'..



Baiklah. Ada pro dan kontra terhadap keputusan piala liga tersebut. Kontranya kita gagal mengulangi pencapain tahun lepas dan pro nya, hanya masa sahaja menentukan. Jangan bimbang, pasukan campuran impressive ini akan diberi peluang sekali lagi mungkin apabila bertemu Olympiacos dalam perlawanan UCL yang santai minggu hadapan. Elok kembali kita fokus pada perjuangan liga.Malam ini menentang Wigan di DW Stadium satu venuesukar, Arsenal hanga menang sekali dari 4 kunjungan terkahir. 2 kali kita mendahului 2-0 tapi kita sebaliknya dikecewan 2-3 dan 2-2 yang musim lepas lagi syok apabila mereka hanya beraksi 10 org. Arsenal ingin meneruskan rekod cemerlang 6 game tanpa kalah, walaupun perlawanan terakhir lebih kepada drop 2 mata berharga di gelanggang sendiri.Anak buah Roberto Martinez kini berada di tangga kedua terbawah, dan pengurus itu pastinya ingin mengelakkan diri dari menjadi calon2 kambing hitam bualan, setelah Steve Bruce menjadi mangsa terbaru kegelojohan pengurusan kelab.Walaubagaimanapun ranking yang lebih popular dimilik AVB dari Chelsea. Wenger melahirkan simpati atas nasib2 mereka ini dan menghulurkan sokongan moral tak berbelah bagi menyedari tempatnya di Arsenal jauh lebih selamat berbanding peti keselamatan di Bank Negara.
"For us of course the three points are the target, no matter who we play. We dropped two points against Fulham and it is important we get back to winning habits."
Walaupun seri dengan Fulham minggu lepas lebih terasa kekecewaannya berbanding terkeluar dari Piala Liga, Apa2 keputusan yang menyekat Arsenal dari mendapat 3 mata pastinya sato momentum blow buat Arsenal. Tiada sebarang penambahan kecederaan pada list selain daripada Diaby yang mengalami hamstring kecil setelah game bertemu Fulham. Wigan pulak bakal turun sekali lagi tanpa Alcaraz yang masih menjalani penggantungan.Emmerson Boyce masih terlalu awal untuk diturunkan walaupun baru sahaja pulih dari kecederaan. Wigan mungkin akan menggunakan skuad yang sama 3 game berturut2. Untuk RVP, ia pastinya satu perkembangan positif apabila mengetahui jomlah gol peribadinya seorang sahaja telah melebihi jumlah gol Wigan untuk musim ini iaitu 13 berbanding 12.



--------------Szczesny----------------
Kos------PM--------Mael------Satos
---------------Song-------------------
--------Arteta------Rambo------------
---Walcott-----RVP----Gervinho----

Astro 813 10:55PM. Wigan 1- Arsenal 3.

Agi idup agi mengGunners


0 ulasan: