Sabtu, 26 November 2011

Pre Match : Arsenal vs Fulham

Arsenal memburu kemenangan keenam beturut2  dalam liga. Malam ini Fulham menjadi cabaran di Ashburton Grove.Anak buah Martin Jole kini berada 2 mata di atas zon penyingkiran tapi tak bermakna Arsenal boleh bajet menang free2 saja malam ini.Memang kita sedang berada dalam momentum peningkatan, maka yang penting sekarang ini mengekalkan konsistensi. Kita dah 12 mata jauh ke belakang daripada pendahulu, Untuk terus memberi cabaran kita tak boleh biarkan gap ini semakin jauh.Ketika City dan Liverpool masing2 bertemu antara satu sama lain United bertemu Newcastle jadi ini peluang baik untuk merapatkan jurang, apa2 jua keputusan akan memberi sedikit advantage buat Arsenal dengan syarat tugas di Emirates yang wajib diselesaikan dahulu.

Daripada rekod 25 perlawanan Fulham berkunjung ke Arsenal, mereka belum pernah menang walaupun sekali. Kesemua 22 kemengan buat Arsenal dan bakinya seri.Walaupun mempunyai barisan depan yang boleh tahan Dempsey, Zamora, Johnson, Dembele tapi mereka baru score 2 bijik daripada 6 perlawanan away yang dilalui setakat ini. Statistik ini boleh menambahkan konfiden kepada Arsenal. Arsenal yang turun dengan barisan sama dalam 2 game mungkin akan melakukan sedikit rotation.List kecederaan masih tidak berubah dengan kesemua fullback asli kecuali Santos, masih lagi out ditambah dengan kecederaan Rosicky.Kepulangan Diaby yang sempat buat cameo boleh cover barisan tengah jika salah seorang daripada trio diminta berehat. Kita masih ada lagi Yossi, dan Arshavin. Fulham pulak akan dapat balik aksi Risse yang baru dapat anak serta Sidwell sudah pulih dari kecederaan.

"(Arshavin)He’s not a back-up player but at the moment he doesn’t play,Maybe he will play on Saturday. I feel sorry for every player who doesn’t play but it is part of our job. Competition is part of our job and you must accept that in some periods of your career somebody can get in front of you."
Jangan bimbang aku percaya semua pemain akan dapat peluang beraksi. dengan jadual yang padat bulan depan dan minggu depan ada Piala Liga bertemu ManCity di laman sendiri, watak dan kudrat setiap pemain adalah diperlukan.Namun malam ini kita perlu settlekan tugas yang ada depan mata, panjat table liga perlahan2.

---------------Szczesny------------------
Kos-----PM---------Mael-------Santos
--------------Song----------------------
---------Arteta----Rambo--------------
--Walcott----RVP-----Gervinho---------

1:30 am Astro 817/831/ Arsenal 3 Fulham 0.

Agi idup agi mengGunners!


1 ulasan:

a r i l berkata...

haha..result da taw da..3-0.kui3..dasat..hehe