Rabu, 31 Ogos 2011

Arsenal sambar Pak Cu Muda




  'Itulah padah jika bermain-main dengan Arsenal.player harga 20M ko letak 35M' bisik hati kecil Gazidis.Presiden Lille adalah orang yang paling ragu2 dan frust menonggeng sekarang ini setelah melihat target transfer mereka yang sudah seakan2 pasti , 'dihijacked' oleh Arsenal pada saat2 akhir.  Michael Seydoux menyelar tindakan pemain Monaco ini yang tidak tampil pada sesi medical yang kedua untuk hanya mengetahui dia telah mengosongkan hotel dan diterbangan ke London mendenger prospek projek yang lebih baik dari mulut Wenger. Dan hari ini dia telah bersetuju untuk menyertai Arsenal dengan kedua2 kelab mendapat kata sepakat. Wenger tak terlepas dari menjadi tempat Seydoux melepaskan geram, jadi jangan harap selepas perkara yang berlaku, Hazard akan diserahkan begitu mudah selepas ini, buat sehari sahaja lagi, aku rasa kita boleh tutup cerita Hazard, Lille tak mungkin menjual kepada kita lagi..

Baik cerita tentang player yang dah ada depan mata, Park Choo Young atau Pak Joo Young aka Pak Cu Muda merupakan striker Monaco sejak 2008 dan kapten Korea Selatan mengambil alih dari sepupu tirinya , duri Arsenal, Park Ji Sung.. Wenger cakap dia akan sign seorang striker yang berpengalaman dan lebih bagus dari apa yang kita ada. Berpengalaman?  3 tahun berkelana di France dengan 25 gol dalam team yang struggle dan akhirnya relegated musim lalu. Kalau nak kira ratio golnya taklah memberangsangkan tapi perlu ingat, di Monaco dia hanya beraksi sebagai lone striker dan jarang2 mendapat bantuan dari bahagian tengah jadi 12 gol musim lalu merupakan satu bonus individu. Jika tidak masakan juara liga mereka sendiri berusaha keras mendapatkan tandatangan, selain itu, Alex Ferguson pernah mengakui memonitornya dahulu dalam satu freindly United vs FC Seol.. Di korea 23 gol dari 69 perlawanan pada usia sebegitu muda, something special? 53 cap antarabangsa bersama Korea Selatan dan 17 gol. Henry , Adebayor adalah belian Wenger dari Monaco, Wenger sendiri pernah bertugas di Monaco.

Bekas pemain muda terbaik Asia 2004, dan kini berumur tempoh matang 26 tahun sesuai untuk diresap terus ke pasukan utama. Lebih baik dari apa yang kita ada? belum pasti sebab tak melihat aksinya lagi, mari sama2 harap dia lebih berguna dari Bendi dan Chamakah. Tapi yang pasti dia lebih bijak dari mereka berdua dengan IQ yang bestari setinggi 150. Ditambah lagi Orang2 Korea memang terkenal dengan semangat kuat dan usaha gigih jadi work rate dan determinationnya atas padang 100% amat ditagih, never give up attitude.

Cuma yang menjadi persoalan masalah ialah dia masih belum menjalani 'kem PLKN' korea Selatan yang mana termaktub dalam syarat2 negara mereka, semua pemuda harus terlibat dalam latihan2 ketenteraan ala wataniah sebelum berumur 28, sebagai semangat jati cintakan negara. Oleh itu bermakna Park terpaksa pulang pada 2013 jika tidak mendapat sebarang pengecualian-jarang benar, kecuali kes2 tertentu dan istimewa sahaja seperti pasukan korea yang layak ke semi final world cup, jika tidak kena hantar bini sebagai wakil dan si Park ni pulak memang terkenal dengan cerita sayang bini jadi memang susahlah nak hantar wakil macam tu.



Gua jugak rasa dengan IQ yang tinggi dia mungkin lebih cepat matang dan mampu membuat keputusan rasional dalam dan di luar padang seperti memilih Arsenal berbanding Lille. Semangat tak putus asa juga penting kerana IQ dapat mengawal perasaan dan emosi seseorang.

"I am very honoured and I feel very happy to be at Arsenal. It is a dream to be here and I am really proud to be an Arsenal player. Now I just want to show how good I am and prove myself.In my opinion this is a great club, now I have to show what I can do on the pitch. I will do my best, I will never give up, I will show heart, I will give everything and I hope [the fans] will support me."

Kehadiran Park sedikit sebanyak bakal meringankan beban yang ditanggung RVP dan dengan Gervinho sebagai supplier, kita mungkin akan dapat kembali seorang poacher berkualiti selepas Eduardo. Park akan memakai Jersi no 9 Peninggalan Eduardo,dengan nama J.Y Park di belakang. Harap tiada badi lagi selepas ini, Anelka,Jeffers,Reyes, Baptisata, Eduardo. Let's hope we'll have a nice run in the Park!!!


0 ulasan: