Isnin, 18 Julai 2011

Ho Ho Ho..Gervinho



Tiada rahsia lagi, Akhirnya gambar yang ditunggu2- Gervinho sarung jersey Arsenal dengan menayangkan nama baju di belakang- telah diterbitkan di laman rasmi Arsenal.com.  Sebenarnya Gervinho dah berjaya didapatkan seminggu yang lepas jika tidak kerana kertas kerja yang lembap, player paling banyak assist dalam liga Perancis tahun lepas ni dah buat debut depan mata kita di bukit Jalil. Ini serba sedikit butiran peribadi pemain yang bakal bersaing dengan song dalam anugerah juara rambut:


Full nameGervais Yao Kouassi
Date of birth27 May 1987 (age 24)
Place of birthAnyamaCôte d'Ivoire
Height1.79 m (5 ft 10 12 in)[1]
Playing positionWingerForward


Jadi posisi mana yang agaknya kita nak letakkan padanya? 


“Gervinho is a player that can play in a number of positions up front.  He can play on the right, on the left and through the middle.  He has qualities that I find very important, like his movement off the ball.  He has the qualities we like technically.  He is good one against one, he is strong and was the best provider in the French league with assists and he scored 15 goals. I think he is a very good addition to the squad.”

Kalau ikut kata Le Prof, kita boleh jangkakan Gervinho sebagai pilihan wide man. Ini bakal memberi saingan sihat kepada Walcott dan Arshavin.Gervinho boleh beraksi di kedua2 belah flank,  kalau di belah kiri dengan kehadiran Gervinho  Nasri dan Ryo mendapat manfaat rotation jika Arsenal masih lagi berkeras dengan aksi 4-3-3. Gervinho diletakkan di frontman?Kelebihan yang ada pada pemain Afrika ni adalah pace dan dribble. aku rasa keupayaan beliau boleh digunakan sebagai support atau second striker belakang RVP atau Chamakh ketika Arsenal beraksi dengan 2 orang CF. Dan seperti biasa, kita ikuti kata2 manis pemain yang dianggarkan bernilai 10.6M ini.

“It’s a great feeling to be an Arsenal player. I’m very happy. I’ve always dreamed to play for this Club. I’ve achieved this dream now and I am so happy. It’s one of the most beautiful days of my life. “I’m very happy to have the chance to work with Arsène Wenger.  I came here because I believe that he can improve my game and help me reach another level, but the most important thing for me is that I bring a lot to the team for whom I’m playing.”



Kehadiran Predator ini menguatkan spekulasi pembelahan dedua Arsenal dan Bendi,  selepas Wwenger mengesahkan Denilson menjadi Kampung Boy pertama bukannya Fabregas, Denilson dilepaskan secara season loan ke kelab negara asalnya Sao Paulo. Adeih, kenapa tak jual, manyak untung siket. Tapi takpelah , sekurang2nya ini memberi petunjuk sedikit demi sedikit wenger sudah mula nampak mana yang menjadi liabiliti dalam pasukan. Bendi dan Almunia bakal menyusul. Diaby masih lagi diberi peluang apabila wenger menolak bidaan 10M dari kelab Turkey. Laci? pergh..signing ala2Stepanovs/cygan/Silvestre ni kalau tak ada memang tak sah bagi Wenger, jadi kita tunggu sahaja dia tamatkan kontrak di Arsenal nampaknya. Dengan permergian 'sementara' Denilson, eloklah Wenger beri peluang pada pemain2 seeprti JET dan Lansbury. Gua nak tengok apa perkembangan defend sekarang ni. Wenger harus bertindak.

Agi idup agi mengGunnres!


0 ulasan: