Selasa, 28 Jun 2011

Away kit Arsenal kompom!

   
 Pada mulanya jersi ini terkantoi melalui penyebaran di Internet aku kata "ohooo ini tak mungkin..takkan Arsenal dan Nike nak buat prank sampai keluarkan baju yang macam gini sekali". 1st impression-sarkas. Ditambah lagi dengan menghayati sejarah penubuhan 125 takkan Arsenal tibe2 nak mencemar duli sebab kita mula ada away kit pun tahun1895 kalau tak silap, itupun kaler putih. tahun pertama Arsenal  beralih ke biru bagi away kit adalah pada tahun 1918.
 Dah tengok macam gini baru la aku paham kenapa Arsenal memilih biru turqoise dan biru gelap.Sama la jugak macam jersi kilat tahun 95 kita. Tenung punya tenung punya tenung, akhirnya aku pasrah dan tewas, aku rasa ada smart di sebalik design kali ini yang simple.(pasti ramai yang tak bersetuju) tapi pada aku jersi away kita selama ni pun dah ketandusan idea malah ada yang lagi teruk. Sejak kebelakangan ini, kalau tak kuning dan sleeve biru, putih semua, atau biru semua jadi kali ni aku kasi chance laa pada Nike sebab buat sesuatu yang mengejutkan lain daripada yang lain. Ini satu keunikan sebab tiba2 2 warna yang kontra boleh berpisah bersilang gitu.. Sebab adanya biru gelap tu dan sleeve yang ada lining kaler berlawanan, nampak la elegance sket. Lagi lega bila tengok preview player2 pakai atas padang menghijau, taklah seteruk disangka. Aku rasa Nike mengambil pendekatan yang berani dan Arsenal memperjudikan nasib dengan marketing baju baru ini setelah harga tiket telah awal2 mendapat bantahan.Apapun gua berhajat nak angkat satu,y ang mana2 berminat boleh dapatkan di kedai2 berhampiran, atau dari padang besar, rantau panjang, nak yang ori boleh pre order, tunggu hingga 28 Julai tarikh di mana kit ini akan dlancarkan secara rasmi.





 A meeting in coarse cotton,sixpence for leather and laces.Factory hardened arms mix oil and mud.A century and a quarter forward,Gunners together; battles ahead.From those first heavy stepsMen will become gods.(ok ,ini sesat)



Bakal Third kita kita musim ini?? ini boleh jual.


0 ulasan: