Sabtu, 22 Januari 2011

Pre Match : Arsenal vs Wigan.

Kunjungan terakhir Wigan ke Emirates, gua tak boleh lupa sebab gua pun ada kat situ, heheh. Tapi itu cerita berbeza, suku akhir Carling Cup, malam ini adalah BPL di mana semua pasukan akan bermati matian bagi mendapatkan mata yang dianggap penting untuk bersaing dan survival. Kita baru sahaja dikejutkan oleh mereka di JJB dengan diikat keputusan seri 2-2. Keperitan itu masih terasa, dihukum own goal walaupun menentang 10 orang. Melihat kepada kedudukan liga secara matematik dan di atas kertas, United mempunyai kelebihan dan dijangka pilihan, tapi Wenger ada sebab tersendiri untuk percaya bahawa tahun ini milik Arsenal, jika segalanya berjalan seperti yang dirancang. Walaupun United belum tewas, tapi mereka tak selalunya mempersembahkan yang terbaik, tekanan berada di pihak mereka. Mereka mungkin boleh mencetak kembali the invincible, tapi Arsenal tak akan begitu mudah menyerahkan mahkota kejuaraan sebegitu sahaja.


"If you look at the table, we are in a strong position. We have 16 games to go for us, nine at home and seven away. We know our home form can make a huge impact on our success and that's why, if it's Wigan or anybody else, we want the three points at home.
"Since the start of the season we have learned that there is no room for taking anybody lightly because everybody can beat everybody in this League."


Mengenai Wigan, mereka ni liat jugak nak kalah. Pakar seri. daripada 7 perlawanan sebelum ini , 5 daripadanya mereka berkongsi mata. Jadi Arsenal perlu menggunakan kesempatan di stadium sendiri . Terlalu awal untuk bercakap tentang perkara yang sepatutnya dicakap pada akhir bulan May tapi pada masa ini adalah lebih baik untuk kita kekalkan momentum dan turn out,game by game. Denilson dan Chamakh masing2 mendapat kecederaan di Elland Road manakala Diaby dan Squaillaci hanya akan diturunkan pada saingan FA Cup minggu hadapan. On form RVP yang Wenger anggap sudah mencapai 95% pastinya memberi desakan pada Wenger untuk menurunkannya walaupun risau terlebihpakai. Kita berada pada satu kedudukan di mana semua pemain saling bergantungan jadi sebarang kecederaan serius amatlah merisaukan. Sagna dan Clichy dijangka kembali ke area fulback manakal CB masih terpaksa mengharapkan kudrat Kos dan Jozan bagi menghalang NZogbia dan Rodellega.

----------------------Szczesny---------------------
Sagna----------Jozan----------Kos-------Clichy
----------------------Song-------------------------
-------------Fabregas-------Wilshere--------------
----Walcott---------RVP----------Nasri----------

Astro 813 10:55pm. Arsenal 3 - Wigan 0.


0 ulasan: