Selasa, 21 Disember 2010

Tiada sajian di musim salji



Gambar di atas hanyalah gambar hiasan, kenangan sonata musim salju.Patutla Clichy main tak keruan, cemburu menguasai diri mungkin.Penangguhan perlawanan Sabtu lalu menyebabkan kekosongan di hujung minggu, nasib baik ada juga disajikan dengan berita baik kemaraan kita ke final piala Suzuki. Tapi kesannya kelopongan yang ditinggalkan masih terasa kerana tiada berita2 utama yang mengisi ruangan sukan aksi BPL kecuali media2 tabloid yang suka mensensasikan cerita. Terpaksalah kita dengar akan tajuk2 headline panas seperti 'Fabregas : kita takut hantu kak limah' 'Bendi : aku bapak mithali akan buktikan kepada bapak angkat aku iaitu Wenger silap' 'Denilson akan dijual longgok'. Itu adalah antara contoh2 hangat yang mana tajuk sahaja nak dapatkan hit dan click yang banyak lebih dari googleAd mahupun nuffnang walhal sebenarnya cerita tu memang ada isi, tapi cara pengolahan tajuk yang bertujuan membentuk atau menukar persepsi terhadap Arsenal bagi mereka2 yang hanya sempat menjeling tajuk ,tidak sempat membaca atau malas membaca. Kita tak boleh buat apa2, itu memang realiti media dunia hari ini. Sentiasa ada tangan2 ghaib.bagi mereka yang mencari, mereka akan ketemui, bagi mereka yang belum ketemui, teruskan mencari.

Salji yang lebat juga menyaksikan Man United 'terselamat' dari chelsea, itu kata Nasri. Aku tak pasti apa niat sebenar atau kesahihan quote yang diambil tetapi aku jugak tak nampak siapa antara kedua2 kelab ini yang akan mendapat result di tiupan wisel penamat kerana kedua2 meraka bukan berada dalam keadaan terbaik-begitu juga Arsenal. Jadi hanya pasukan yang paling minima melakukan kesalahan akan pulang dengan result dalam game2 seperti itu. Walaubagaimanapun, realitinya sekarang match itu tidak berlangsung, aku rasa kedua2 pasukan yang 'terselamat' menyebabkan Arsenal kembali hampir sama seperti jadual musim lepas, lawan rival back to back . Chelsea akan bertandang ke Emirates Isnin, atau selasa pagi nanti.

Berita best setakat ini adalah Mael bakal kembali kalau ikut jadual asal, Januari ini. Diaby sedang beransur pulih dan mencucuk rapat ke pasukan utama. Denilson nak dijual? mana mungkin WEnger mahu jual antara 30 pemain terbaik Brazil di Eropah.(sampai 30 shortlisted..betul2 short).Tahniah jugak kepada Bendi kerana dah jadi bapak, harap ini tiada lagi Bendi yang layu kerana pastinya dia perlu lebih berusaha keras di atas padang kerana harga susu dijangka naik!

Tentang januari signing, adakah arsenal akan kembali ke era big name signing, pentingnya menghormati transfer budget, bolehkah dia membeli dalam masa yang sama develop, semuanya diterangkan dalam interview ringkas di bawah ini. Namun aku ingatkan, jangan expect banyak kerana rata2 semuanya adalah apa yang telah kita ketahui. Apapun Wenger, selamat menjalankan tugas, kami sentiasa menyokong Arsenal.


0 ulasan: