Khamis, 30 Disember 2010

Pre Match : Wigan Vs Arsenal

Jumaat ini cuti peristiwa. Istimewanya cuti ini adalah kerana ia berkaitan dengan sukan bola sepak. Sudah lama negara kita dambakan suasana dan semangat yang semacam ini.Terima kasih buat semua kem negara terutama para pemain dan Rajagobal.Tahniah dan syabas.

Namun malam ini akan bertambah lengkap jika kunjungan Arsenal ke JJB juga berakhir dengan kemenangan dan 3 mata di bawa pulang.  Kemenangan bakal meletakkan kita bersaing dengan united di puncak liga yang seri dengan pasukan yang bakal kita ketemu Sabtu tahun depan. Kita harus berwaspada jika tidak inginkan malapetaka leading 2-0 kemudian kalah berulang lagi. Sejujurnya aku ingat tragedi di Wigan musim lepas takkan berulang tapi kadang2 pisang jugak berbuah 2 kali -ketika bertemu Spuds. Itu adalah bukti di mana jika pasukan tidak fokus, mereka pemain2 akan terhukum.

Turun tanpa perancang dan arkitek Fabregas akibat penggantungan setelah menerima kad kuning maksimum, Arsenal masih ada lagi spare energy yang tidak digunakan ketika kemenangan ke atas Chelsea, Arshavin. Selain itu kita ada Rosicky dan juga Diaby yang diberi cameo. Mungkin bakal berlaku sedikit rotation dengan Wenger ingin memastikan para pemain yang diturunkan mempunyai fitness level yang terbaik. Gandingan Koscielny dan Jozan di barisan belakang buat pertama kali dapat menyekat Drogba jadi waar diberi pertimbangan. Mungkin Alex Song punya turn untuk rehat ketika jadual yang padat ini.

----------------------Fabianski---------------------
Sagna---------Laci-------Koscielny----------Eboue
----------------------Denilson-----------------------
----------Diaby--------Arshavin-----Rosicky-------
---------------Chamakh-------Bendi----------------

2 awa game dalam masa 4 hari.Walaupun berat, itulah cabaran yang terpaksa dihadapi. Akhiri 2010 dengan noktah kemenagan.

Astro 817 3:45. Wigan 0 Arsenal 2.


3 ulasan:

Unknown berkata...

ade sape2 tau x nk stream video kat mana? astro tukar decoder la belum siap lagi..

Gunners & Roses berkata...

boleh try kat myp2p Rhe

http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=99749&part=sports

Unknown berkata...

orait tq bro G&R