Ahad, 19 September 2010

Nasik Tambah Bawa Padah..

1st, aku dapat rasanya dengan semua performance yg ditonjolkan Arsenal dewasa ini, adalah sangat wajar kita menepuk tangan sambil mendabik sedikit dada kerna dengan kematangan team yg dibela, plan pembelian bijak Wenger, Arsenal maseh terus gah, masih lg x kalah walaupun dah sekali seri..KENAPA AKU KATA SEKALI SERI? WALHAL MALAM NI PUNYA SERI DAH MENJADIKAN ARSENAL SERI 2 KALI..

Ini adalah kerana aku rasa match malam ini tersangat berat sebelah..Disebalik spekulasi kecederaan yang melanda, kita masih boleh memberi saingan dan syabas kepada Fabregas kerana berjaya menjaringkan goal-tak-sengaja yang sekaligus mengInjuredkan dirinya sendiri..

Xperlu salahkan rosicky kerana dia dah lama sangat x main n mmg agak sukar untuk orang yg selalu jadi sub, lama x main n just recently main nak last-catch-up tempo semasa team..Namun good-job jugak aku rasa bg rosicky keranamasih boleh memberikan persembahan hebat..mungkin gandingan semasa sahaja belum serasi..

Song kena kad merah? aku x paham mengapa beliau kene scd yellow card..suppose it should be last warning kerana Melbourne muke sengal bukannyer dkt dgn goal pun n challenge tu pun without intend..cat stEVEN pengulas pun pelik dengan reff yg x semena-mena emo kasi card..

Xpleaaa, walaupun bermain 10-orang, kite maseh bergaya dengan passing2 dan corak bertahan yang mantap...TP agak kelakar aku lihat aksi reff yg begitu lembut hati dgn player2 SUNDALand dan paling xbleh trima, nasik tambah yang diberi bertalu2 sehingga SundalAND belahak goal, baru reff tiup..OK, STOP DISINI..ARSENAL SERI WALAUPUN PERFORMANCE MENARIK..KITA TERIMA SAHAJA HAKIKAT INI..

Nah, inilah puncanya mutu Bola Sepak England dan seterusnya corak permainan pasukan ENGLAND  x pernah berkembang..inilah puncanya aku rasa dek kerana keputusan dan corak pengadilan yang sememangnya x professional..Hakikatnya, pengdail pun dipengaruhi setuasi semasa dan genre perkauman-England..MU NGKIN inilah salah satu sebab yg harus Capello usyar..Nak kata player2 england x power, aku rase semue mantap tp mungkin kerana dah terbiasa dimanja atau terbiasa dengan senario pengadilan di England, mereka x dpt menyesuaikan diri sewaktu berganding bersama sebagai satu pasukan ENGLAND sewaktu menentang pasukan negara lain dalam corak pengadilan antarabangsa..MUNGKIN INILAH SEBABNYA aku rasa...

tp ni pendapat aku laa...kalo hngpa semua x setuju aku xleh wat apa..hehe..APA2PUN aku sronok tgk match malam ni..paling sronok bila usyar refree kena camdet dgn Wenger yg wat gaya sami mintak ampun..huhu...


1 ulasan:

mr. salleh nasri berkata...

tentang game lwan cat sundal malam td, memang tak puas hati... aku bengang giler ngan refree.. pasal pe bagi yellow card kat song.. kn bleh bg amaran.. mmg refree tak puas hati ngan arsenal.. sebab sebelum ni bolton ngan liverpool jadi mngse kad merah..kan.. hampeh la.. malam tadi almunia dh bg yang terbaik.. gol yang dilepaskan bukan salah die, tapi unlucky je bile defend nk clear, tak jadi.. tak bleh salahkan rosicky gak sbb terlepas leading mase penalti, cume knape tak bagi squillaci @ chamakh amek penalti..??? terlepas sudah peluang nk kejar tinggal MU jauh2.. harap2 liver bleh halang MU catat kemenangan..