Rabu, 1 September 2010

Another Flop Perhaps?

So, tertutup sudah buku transfer untuk Sesi Awal Season ini dan seperti yang dijangka, tiada sebarang SIGNING keeper yang dibuat dan ternyata Almunia masih bakal menyarung jersi NO 1 Arsenal. Sekali lagi, hampir separuh peminat Arsenal (bukan semua) rata-rata kecewa dengan berita ini namun aku yakin, Wenger akan berkata yang pihak Arsenla sudah cuba sedaya upaya untuk Sign Best Player tp at the end, kita gagal. Persoalannya, mengapa kita GAGAL. Faktor DUIT? atau Faktor TIDAK TETAP PENDIRIAN DAN KEMUT. Itu yang menjadi persoalan setiap kali kita gagal SIGN player yang kita harap dapat memberi pembaharuan di Emirates. Namun, bagi aku secara peribadi, walaupun kita GAGAL mendapatkan keeper baru, kehadiran LUCI sedikit-sebanyak menyenangkan hati. Luci dilihat seorang predator yang bagus dan gandingannya bersama Verminator amat sesuai..Apabila Si Muda dan Si Matang bergabung, di situlah wujudnya keseimbangan..Aku yakin barisan pertahanan Arsenal sekarang agak kental dengan adanya Luci, Mael, Kuci, Jojo, Cici, Nana, eMboi & Gib. Ditambah pula dengan SONG yang dilihat permain serba-boleh di bahagian pertahanan, kita sudah mapan di situ. Mungkin kelibat mereka ini sedikit sebanyak dapat mengurangkan masalah Pertahanan kita dan boost MORAL ALMUNIA untuk terus perform bersama THE GUN GUN.
Okeh, berikut adalah rumusan player yang masuk dan kuar sepengetahuan aku. Kalo ade yang tertinggal or tak betul, korang komen k. Wassalam...JGN SEDIH2...

KELUAR :
Gallas > kenTOTENHAM
Silvestre > Wender BeROmen
Sanderos > FOOLham
Cambell > Newcastelo
Traore > Juve - on loan
Merida > At. Madrid
Eduardo > Shaktar Don.
Jay Simpson > Hull

MASUK:
Chamakh < Bordok
Laurent Kiki < Lorient
Luci < Sevilla
Wellington Silva < Fluminense


P/S: Berkenaan tajuk di atas, ramai pengkritik mempersenda Arsenal yang tidak berjaya secure mana2 keeper untuk menggantikan Almunia dan sesetengah dari mereka termasuk THE SPECIAL ONE mengatakan, "Arsenal will be facing another flop this season" WTH THE SPECIAL ONE..KO INGAT KO ONEjawak ONEhassan, ko bagus ke...1st game pun dah seri dgn kelab cikai..cakap banyak..


2 ulasan:

Nadira R berkata...

Hahahaha...Luci, Mael, Kuci, Jojo, Cici, Nana, eMboi & Gib
nama anak2 kucing sape lah nih..:P

stuju psl defender.maybe wenger rase squilaci ade, defend da okey, xperlu rely on almunia sgt,n mungkin almunia akan perform supaye die leh prove org yg ckp die tak bagus tu salah.mungkin..mungkinn..its time for positive thingking now friends..=)

mr. salleh nasri berkata...

mybe wenger pun fikir gak tntang nasib almunia klau arsenal sign new goalkeeper... ye la.. umur almunia dh brape, lpas tu ngn silly mistake lg, sure x rmai kelab lain yg nk.. klau de pn, mybe x padan ngn harge yg sekaligus bleh down kn lagi moral player dan kelab.. sbb tu wenger sungguh2 cri defend.. sbb ngan defend yg mntap bleh bgi ruang untuk keeper lbeh bersedia menerima ancaman.. almunia, please give your best perfomance mcm awl2 ko gntikan lehman dulu..