Sabtu, 17 Julai 2010

Pra musim : Arsenal vs Barnet

Hidangan yang mnyelerakan akan bermula jam 11 malam ini. Setelah disajikan dengan bola sepak antarabangsa yang agak predictable, barulah bermulanya kembali persaingan di peringkat kelab dengan Arsenal bakal sepak bola pramusim malam ini menentang skuad Barnet di Underhill. Perlawanan yang semakin jadi tradisi dalam kempen pra-musim. Marwan Chamakh dan Laurent Koscielny akan menjadi tumpuan, diberi peluang untuk debut dalam jersi baru Arsenal. Campuran muka2 berpengalaman dan pelapis akan diuji oleh skuad pimpinan Mark Stimson. Stimson berbesar hati kerana skuadnya diberi peluang untuk diuji oleh barisan Gunners, dia akan memastikan Barnet memeberi saingan sengit tapi dengan penuh profesional- ia hanyalah perlawnan persahabatan, tak perlu nak ganas2.

"The main thing is no injuries, that is the biggest thing in pre-season and I'm sure it is the same for Arsenal.It is a friendly and, although all games are competitive, my boys will certainly be told not to go out in any way, shape or form and try and put a player out for any period of time. We really do appreciate clubs like Arsenal coming to us and playing us in pre-season friendlies and we don’t want to build a bad relationship with a badly-timed tackle or something like that.We will try and compete with Arsenal on the day but that is going to be a massive ask."
Suatu yang sedap diedengar. JAnganlah ada lagi Mat Taylor mahupun Shawcross  kerana bola sepak lebih aman tanpa mereka. Seramai 22 orang telah dipilih untuk perlawanan pertama.

Manuel Almunia (GK)
Andrey Arshavin
Nacer Barazite
Marouane Chamakh
Johan Djourou
Craig Eastmond
Eduardo
Jay Emmanuel-Thomas
Lukasz Fabianski (GK)
Emmanuel Frimpong
Kieran Gibbs
Conor Henderson
Laurent Koscielny
Henri Lansbury
Ignasi Miquel
Samir Nasri
Havard Nordtveit
Tomas Rosicky
Armand Traore
Thomas Vermaelen
Theo Walcott
Jack Wilshere

Selain 2 orang signing baru, aku nak tengok bakat Englishmen seperti Lansburry, Wilshere , Gibbs dan Walcott menggunakan peluang . Lansburry telah menunjukkan sedikit kemampuan beraksi di peringkat tertinggi di akhir musim lepas dengan persembahan yang meyakinkan. Begitu juga Wilshere yang mengutip pengalaman berharga dengan Owen Coyle di Bolton.Katanya mereka mahu pinjam lagi tapi Wenger keberatan untuk melepaskannya musim ini. Kekosongan sementara yang ditinggal oleh Ramsey pasti menjadi rebutan. Walcott pastinya berapi lagi2 disisihkan dari kapal terbang ke Afrika, yang akhirnya dia mungkin lega tidak turut campur bersama badut2 yang mewakili England ke sana. Ia pastinya make or brake bagi pemain2 seperti Barazite dan Armand Traore sama ada mereka boleh menembusi ataupun merit mereka hanya sekadar menjadi 'Merida'. Persaingan di bahagian CB menarik. Wenger sedang mencari ramuan menarik dengna pelbagai eksperimen dijangka digunakan sepanjang pra musim. Mael, Kos, Johan, Nordveit dan seorang lagi catalan, Ignasi Manuel-harap semasa dia berpisah, dibeli Arsenal dulu,dalam kontraknya tertulis, 'talak 3 dengan Barca'- satunya2 cara kelab Spanyol itu tidak mengulangi drama ini akan datang.Oh.. kenapa aku masih menulis tentang ini, niat di hati taknak sentuh.Ok, fokus untuk malam ini.

Kita masih bergantung pada penjaga gol yang kedua2nya menjadi suspek utama musim lepas. Wenger masih menginginkan seorang lagi, namun posisi defensive itu masih rahsia. Aku bajet malam ni ada spiderman2 terbang beraksi berani mati bagi menyelamatkan kerjaya masing2 yang semakin 'tick tock tick tock' di Arsenal. Injury prone, Rosicky dan Eduardo akan cuba membalas kepercayaan Wenger. Bendi out, RVP belum balik, Eduardo mungkin akan berpeluang bergandingan dengan Chamakh dan Arshavin disokong oleh Nasri dan Walcott.  Aku tahu pasti akan ada braisan campuran, cuma aku mengharapkan kita kembali pada 4-4-2 yang lebih stabil  dengan barisan kemungkinan seperti :

-----------------Almunia-----------------
Eastmond----Mael---Kos--------Gibbs
Walcott------Nasri--Lansburry--Rosicky
-----------Arshavin---------------------
----------- -----Chamakh--------------

Kalau musim lepas aku melanggan Arsenal TV Online tapi telah pun menamatkan langganannya dengan alasan yang akuberikan kepada mereka steraming tersekat2.Aku tak pasti sama ada berbaloi untuk aku menyambung kembali atau pun mengharapkan ada siarang langsung dari sumber2 lain.Aku jumpa satu, harap2 ia boleh dipakai. Arsenal vs Barnett live streaming. Tahun lepas kita hanya mampus seri 2-2.Jangan mernharapkan keputusan kerana apa yang penting adalah pembinaan persefahaman dan taktikal di kalangan pemain. Hanya selamat terhibur sahaja dengan kembalinya aksi Arsenal!!


0 ulasan: