Isnin, 12 Julai 2010

Cesc julang Piala Dunia


Dan sebab itulah mereka benar2 mahukan budak ini, dan berani mencabuli privacy Arsenal dan claim DNA budak ini sedarah dengan mereka. 'Budak simpanan' inilah yang masuk tatkala mereka bermain dengan penuh penguasaan bola tanpa end product-sama seperti hari2 Arsenal.Ya selepas, bergelar, Juara Eropah kini ke Juara Dunia, Fabregas yang jarang mendapat peluang sepanjang kejohanan di Afrika ini muncul dari bangku simpanan mengubah rentak permaianan Spanyol ,terlepas satu peluang keemasan, namun 1 assist yang cukup baik untuk Iniesta(calon pemain terbaik dunia?) menjaringkan satu2 nya gol yang memisahkan kedegilan Belanda.Kehadirannya menggantikan Xabi Alonso memberi suntikan yang lebih direct dengan larian2, pengawalan dan pembawaan bola merentasi pemain2 lawan suatu yang kurang dimiliki oleh dinamika Alonso.Tahniah diucapkan kepada Fabregas dan Barca B Spain, biarpun Howard Webb agak 'pemurah' dalam mendermakan kad pada malam ini-14 kuning 1 merah, apekejadah! itu jek sumbangan dari England?!.

Aku bersimpati terhadap RVP yang sedikit tenggelam sepanjang kejohanan.Impiannya untuk beposing sepertimana poster Maradona 1986 di pintu biliknya tertangguh, jika Robben( yang patut belajar teamwork dan tahu bila masa harus pass, bila masa boleh solo) mampu menyudahkan peluang berharga mungkin lain ceritanya tapi adat perlawanan ada menang dan kalah. Juga hari yang sedih untuk mengantung boot bagi seorang lagi bekas pemain Arsenal, Giovani Van Bronckhorst,katpen Benlanda. Dikelilinya ramai pemain Barca dalam sambutan kemenangannya, Cesc didekati oleh Tarzan dan Pique yang menunjuk2 medal membawa erti "sertai kami,anda boleh menang banyak lagi" dengan harapan Cesc akan menjawab "Saya mesti pilih!". Tapi itu bukan kesnya kerana bercakap dalam satu rancangan Stesen TV Perancis, Wenger memberitahu "Gua dah jumpa dengan Rosell, gua cakap 'lu boleh blah, cesc bukan untuk dijual!'".Suatu yang pasti menggembirakan hati para penyokong Arsenal.Sementara itu, Fabregas nilai sentimental terhadap Van Persie,
But my first thing was to go to Robin. I had to go to Robin, that was the first thing that I did, instead of celebrating, I went to Robin.I think he deserved it as well, you know, it is really hard for him. He was injured for a long time, he had his moment there. Of course, if it was not us he was playing against, I would have been on his side and I was really sad for him because he deserved it as well.He told me to enjoy the moment, but I think and I really hope that he has his moment at some time and that he also wins the World Cup.He is a great guy and a great leader and he has been really unlucky with injuries and I really hope that he can have his moment next year and hopefully he can win something.He (Wenger sms) also congratulated me.





Sekali lagi, tahniah kepada kapten Arsenal.Semoga kejayaan bermakna di peringkat antarabangsa boleh mejadi suntikan untuk Cesc kekal di Arsenal dan mentransformasikan kegemilangan itu di peringkat kelab terus bersama Arsenal. Di pihak RVP pula, harapan agar dia boleh melupakan kekecewaan dan berusaha lagi sebaik mungkin ,meletakkan semua cerita yang berlalu di beakang dan memberi keutamaan kepada Arsenal, peluang untuk menebus kehampaan. Ia lebih bermakna jika kedua2 mereka dapat bergandingan memimpin generasi Arsenal di bawah rejim Wenger, melakarkan musim yng menarik buat Arsenal.


0 ulasan: