Rabu, 2 Jun 2010

Mengapa penyisihan Theo baik untuk Arsenal?

Berikut adalah senarai pemain2 Arsenal yang telah disahkan akan terbang ke Afrika mewakili pasukan negara masing2. Dan senarai itu mungkin akan bertambah selepas France dan Spain masing2 akan menyenaraikan senarai akhir mereka.

Nicklas Bendtner Denmark
Emmanuel Eboue Ivory Coast
Alex Song Cameroon
Robin Van Persie Netherlands
Carlos Vela Mexico      

Jadi di mana Theo Walcott? England untuk kali ini tidak diwakili oleh seorang pun pemain dari Arsenal. Adakah itu memeranjatkan.Tidak juga. Setelah hanya 15 starting dan aksi hambar sepanjang bersama Arsenal musim ini, ia gagal memuaskan hati Capello walaupun Walcott antara nama penting sepanjang pusingan kelayakan terutama hat-trick membenam pasukan Eduardo, Crotia. Namun setakat satu match, Capello yang dikenali dengan ketegasan, tak termakan malah mementingkan konsistensi. Sesudah penat mem'backing' diri dengan laungan keyakinan ditambah belajar crossing dengan Beckham la, dan mengatakan dirinya sememangnya layak menempah tiket untuk aksi di Afrika nanti, sesungguhnya ia sudah terlambat.Sebagai seorang penyokong Arsenal dan England, aku mengakui adalah tidak adil untuk menyenaraikan Walcott yang tidak mempunyai musim yang membanggakan.Jika dulu di era Goran, dia mencuri perhatian dengan kejutan disenaraikan ke Piala Dunia 2006 biarpun tanpa sebarang aksi, nyata nasib tidak semestinya selalu baik, pisang tak berbuah 2 kali. Oleh itu kita berharap agar Walcott mengambilnya dari sudut yang positif agar depat lebih muhasabah diri dan tidak terlalu overconfident di masa depan.

Jadi bagaimana situasi ini mampu membantu Arsenal?

-Walcott dapat berehat summer ini.tidak perlu berlari2 di bawah panas terik dari hujung penjuru padang ke penjuru padang bertentangan semata-mata melihat bola terkeluar hingga ke ad-board.

-Ini juga bermakna bebas dari risiko kecederaan yang lebih tinggi.Kecederaan adalah vendetta utama Arsenal jadi perkara terakhir yang ingin dilihat adalah kehilangan 1st team player dalam membina pra-musim bila tiba bulan Ogos nanti.

-Walcott bakal berapi.Kecewa mestilah kecewa tapi pastinya Walcott terasa tercabar dan musim depan jika dia mengambil dari sudut yang positif, pastinya dia akan berusaha bersungguh2 bagi membuktikan kesilapan Don Capello dalam menggugurkannya.

-Walcott sekurang2nya kecewa awal2 lagi dan ada masa lebih panjang ,mampu untuk recover mental daripada kecewa melihat diri sendiri atau rakan2 gagal dalam sepakan penalti penentuan.Bagai nasib yang sudah tertulis buat England.

-Kaki lebih laju dari otak. Walcott sempat untuk mempertajamkan skill kemahiran otak dalam mampu membuat decision2 yang tepat selepas ini harapnya.Analisis, tuisyen dan latihan latih tubi diperlukan, hanya dengan masa yang terluang perkara ini dapat dijalankan.

-Dapat menemani rakan2 lain lepak di Restoran mamak menonton Zakumi menyepak terajang Jabulani bersama2 kelab2 jiwa luka yang lain, kesepian seperti Arshavin, Eduardo, Rosicky,Campbell dan Nasri.

-Menghantar mesej di luar sana agar tidak mengambil mudah.Tiada tempa automatik dalam kesebelasan utama.

Jangan bimbang Walcott.Hang masih muda, masih ada masa depan lagi di peringkat antarabangsa selagi hang bersungguh2.Tunjukkan bahawa larian2 hang selama ini takkan sia2,dan tak terkejar dek orang lain.Kami mahukan lebih lagi daripadamu!





Berita baiknya adalah Rambo 16 telah pun menandatangani kontrak lanjutan baru dengan ramalan kontrak jangka panjang.Aku tak kesah dah jangka panjang ke pendek ke kini umpama tiada makna kerana2 ia bila2 sahaja boleh dilanggari. Yang penting Semangat Rambo!


2 ulasan:

Sofea berkata...

video terbaek.. kalau every game walcott macam nie.. memang boleh jadi legend.. tapi kena every game konsisten hebat..

Tanpa Nama berkata...

tulaaa pasal nak wat camnew budak nie slow learner kot.....tapi harap die xmoral down and belatih utk berfikir semasa bermain dan improve in crossing dia....next season is ours..IGWT