Sabtu, 19 Disember 2009

Pre Match : Hulk dan Hull

Sebelum berbicara mengenai match malam ini, eloklah diulas tentang draw semalam terlebih dahulu.Ramai yang dah tahu siapa bertemu siapa dan anda sendiri tahu Arsenal akan bertemu Porto.1st perkara yang terpacul dalam minda aku ketika mengetahui lawan Arsenal ialah HULK! Percayalah, Porto adalah sebuah pasukan yang sukar.Ini kerana mereka sangat tough.selain hulk mereka ada jentolak gila dalam Bruno Alves, jadi aku tertanya2 adakah akan berulang lagi malam2 di mana Arsenal dibuli secara fizikal yang musim ni kita dah saksikan banyak kali.Satu harapan agar tiba bulan Februari nanti pemain2 kita kesemuanya cukup cergas dengan yang cedera dah kembali atau mungkin ada muka2 baru yang mampu mengubah keadaan. Kelebihan Arsenal adalah kita bermain home pada 2nd leg.Walaubagaimanapun, ia bukan jaminan kerana musim2 lepas kita dah tengok ape kesudahannya.Untuk terus ke peringkat seterusnya, Arsenal perlukan kekuatan mental yang berganda untuk tidak lagi mengulangi sejarah pilu.Jadi Porto, bersiap sedia untuk dipotong.



Kapten Arsenal sekali lagi terlepas aksi bertemu Hull.Adakah Fabregas akan memakai jacket kulitnya dan menyambut kemanangna malam ni di atas padang.Itulah yang berlaku kali terakhir Hull bertandang ke Emirates musim lepas dalam FA Cup tapi tiba2 Phil Brown mencemarkan sambutan dengan dakwaan Fabregas meludah ke kaki penolongnya.Kes itu dah pun selesai, tiada bukti, Fabregas difitnah.Brown memang murahan, dan beberapa kali dah dia terselamat dari dipecat akibat persembahan begitu hambar musim ini.Ini kerana awal musim lepas mereka tiba2 semacam on fire, mungkin sebab teruja pertama kali bersaing dalam BPL, arsenal sendiri tewas di tangan mereka di Emirates. Tapi lama kelamaan mereka makin susut nilai.Sepatutnya Hul lpatut menukar si Brown tu dari musim lepas lagi.




Mereka juga ada pemain harapan sayangnya macam biskut.Jangan salah sangka, aku suka Jimmie yezza Bullard.Tapi carieernya bagai asyik terganggu angkara kecederaan.Dia memang seorang technical player yang bagus.Nasibnya seumpama 'Rosicky' bagi Hull. Stephen Hunt , Giovani dan Van langgor Siling jugak adalah pemain2 yang boleh memainkan pengaruh dalam pasukan bergelar harimau ni.Tapi sorry, ini kerana Arsenal yang sangat2 memerlukan 3 mata ketika ini.Mungkin Brown boleh tiru gaya Mek Kati, turunkan pasukan simpanan, simpanlah player2 utama untuk waktu2 yang lebih memerlukan.Lihat apa pulak kata si hidung merah. Takde tempat lebih baik selain Emirates dan peluang ini perlu dimaksimumkan Wenger. Memang betul rungutan mengenai jadual match 2 away dalam masa 3 hari tapi kenapa baru sekarang nak ditimbulkan.Kadang2 adalah lebih baik Wenger tumpukan saja di atas padang dari mencari alasan2 menutup kelemahan Arsenal yang kita semua sendiri tahu.

Denilson sudah kembali.Aku nak Eduardo start match ni.Bertemu dengan pasukan yang tengah struggle, home pulak tu, inilah masa terbaik Wenger memberi peluang agar Eduardo buang segala benda yang menyerabutkan kepalanya.Biarkan keyakinan datang kembali.Walcott disimpan sebagai senjata sulit.Almunia dengan muka sememeh macam memey bangun tido  dan rambut baru kusut masai ternyata tak membantu langsung.Keserabaian pada muka nya sangat terserlah umpama malasah keluarga yang dihadapinya tak settle2. Fabianski wajar diberikan peluang sementara Almunia betul2 pulih dari mental disordernya.Dia adalah orang terakhir yang aku harap diberi arm band ketika ini. Arshavin untuk kapten malam ni.

--------------------Fabianski---------------------
Sagna--------Gallas-----Mael----------Silvestre
--------------------Song---------------------------
---------Eboue------------Diaby----------------
Nasri------------Arshavin------------Eduardo--


1.25 am Astro 812 ESPN. Arsenal 3 Hull 1.(aku mengharapkan clean sheet sebenarnya tapi paham2 je la)

Wajib menang! Ayuh Arsenal..


0 ulasan: