Isnin, 14 Disember 2009

Post Match : Arshavin Suka Anfield.



Anfield pasti menggeruni nama ini atau naik rimas dengannya..Andrei Arshavin.Dan oh ye,susah2 sangat berteka teki, mungkin Wenger ingin membeli Glen Johnson sebagai target man Januari nanti.

Tapi apa yang lebih menarik adalah pendedahan Fabregas tentang half time talk di bilik persalinan di mana Wenger mengamuk menggila sampai player2 kecil kite tekucil2.Dek kerana penangan Wenger tersebut, barulah Fabregas dan rakan2 berubah dari pasukan yang nampak takde harapan kepada pasukan yang boleh diharap sedikit walaupun saat2 mencemaskan dan meragukan setiap baki minit perlawanan.

"Tak pernah aku tengok Tun Arsene Wenger mengamuk macam tu sekali.Paling dasyat die siap sound dengan persembahan macam 1st half tadi, kitorang tak sorang pun layak pakai jersey Arsenal! Terkejut gila aku tapi aku rasa itulah yang membuatkan kita tersedar siket 2nd half" kate Fabregas.

Pendapat itu disokong oleh pmain terbaik perlawanan Mael. "Betul3! Wenger mengamuk dan macam Fabregas cakap tadi ini kali pertama dasyat macam tu.(padahal aku tak sampai satu season) .Penalti? takde kut, bola jauh takde harapan nak kejar(cuba mencover Gallas bagi melenyapkan spekulasi)"

Wenger pulak" Ape yang Fabregas cakap tu aku tak nak ungkit.Biarlah rahsia dalam kamar saja.rahsia bilik tidur"

Ape nak dikata.Kita memang bernasib baik.Ini kerana jika Liverpool mendahului lebih dari satu gol pada 1st half, kita sekali lagi dapat melihat aksi longlai tak bermaya dibuli.1st half adalah antara yang paling teruk dan merapu.Aku harap kemenangan ini tidak menutup kesedaran Wenger betapa pemain2 kita begitu lightweight.Mengharapkan pemain setinggi Arshavin untuk menyudahkan crosing2 Sagna dan Walcott memang nampak macam dah takde idea lain.Terlalu banyak penumpang, Walcott tak berfungsi, Nasri diam membisu, Fabregas hilang arah tuju, Denilson setakat itu je la.Aku rasa dengan pemain2 yang kita ada ini perlu dipikirkan kembali kesesuain sama ada formasi 4-3-3 atau 4-4-2.Setiap kali kita bertemu dalam big match, ktia pasti akan struggle dengan selection dan formasi Wenger.

Tapi 2nd half, Wenger sekali lagi menunjukkan keteluran dengan maki hamun dan mengejutkan player yang tidur.Baru ade pergerakan, barulah ade beberapa passing yang lepas.Tak banyak, tapi cukup untuk membunuh.Yang penting dalam match macam ni , ambil setiap peluang yang ada.Dan malam ini kita berjaya mengambil kesempatan hasil 'pertolongan' Johnson dan juga magic Arshavin.Memang superb punye finish. Anfiled pasti menjadi venue kegemarannya selepas ini. Agak nervous menuggu wisel penamat kerana anda dan semua tahu bahawa 2-1 bagi Arsenal, bukan penamat. Nasib baik Liverpool jugak masih lagi terkial2 dan 2 gol pantas dari kita merupakan saut tragedi bagi mereka yang selepas itu memang dah tak nampak langsung hanya mengejar bayang.Kekuatan mental diakui memang penting dalam game2 seperti ini.Yang merisaukan jugak adalah kecederaan Arshavin dan Traore.Harap tiada apa2 kerana Burnley sedang menuggu untuk membakar.Dan Arsenal pulak memang tengah terbakar semangat sekarang ni, semakin merapatkan jurang, dengan pasukan2 di atas semua tercicir mata kecuali Aston villa. Hari minggu yang manis dan ceria buat seluruh warga Arsenal. So the title race is back on!!


0 ulasan: