Isnin, 28 September 2009

Arsenal Penghibur



Duit banyak ada dalam bank.Tapi siket pun tak effect pada falsafah Arsene Wenger.Walaupun gembira dengan keuntungan bersih £313.3m yanng dikecapi sehingga May 2009, Arsenal tetap dengan falsafahnya membentuk bintang lebih daripada membeli.Dan perkara ini dipersetujui oleh Chairman Arsenal sendiri, Peter Hillwood yang berkata memang trofi penting, tapi ape yang Wenger buat pada kelab ni adalah mustahil untuk dituruti oleh manage2 lain.Trofi penting tapi persembahan bola sepak perlukan seni yang menghiburkan dan Arsenal adalah penghibur!.. tegas Hilwood lagi. Ini kerana trofi memang menjadi impian baik UCL mahupun BPL tapi kene realistik, hanya satu jek pemenang, tapi biarpun Arsenal belum ade rezeki tapi peminat2 bolas sepak natural akuan memilih Arsenal sebagai pasukan mesti tonton ini kerana game dan corak yang menghiburkan dan penuh dramatik. Itulah sebab kita menyokong Arsenal, bukan trofi semata2.Trofi adalah bonus atau icing on the cake.



Dan kadangkala persembahan kita boleh menjadi hambar serta mencuakkan seperti Sabtu lalu tapi persembahan Don Manone cukup menghibukan.Di akhirnya,satu orang mampu mengubah segalanya.Cam Mano Nie Wenger? Pilih lah ekau Almunia ko, Fabianski ko atau sapo.Manone pun dah mula mencucuk rapat.Perlawanan yang menyaksikan 5 minit masa tambahan(aku agak cemas tapi seronok) adalah perlawanan terbaik sepanjang kerjaya Manone sepanjang menangkap bola.Satu lagi sebab Wenger tak akan melabur pada posisi penjaga gol -posisi yang jarang dipandang WEnger apdahal paling penting.

Kemaskini berita kecederaan ntuk pertemuan dengan Olympiacos, UCL esok.Bendi tak akan terlibat sebab kemalangan kereta.Hanya luka2 kecik tapi Wenger bagi chance rehat dan claim insurance serta bagi cuti beli kereta baru.Bendi ni memang belia generasi Y pantang dapat kereta.Contoilah pemain2 senior yang berjimat cermat dan matang dalam perbelanjaan dan simpanan hari tua seperti Gallas.

Eduardo akan kembali, Walcott pula masih disisihkan.Haaa baru ko tau betapa perit dan azabnya akibat langgar arahan Wenger, terus diketepikan tak dapat main biarpun Walcott meronta2 untuk diturunkan, Wenger masih tidak memberi peluang pada pemain degil England 21 ke England(pilih laa mana2) kerana kononnya belum match fit.

Tamparan hebat ialah keretakan tulang belakang Denilson yang bakal mengetepikannya selama 2 bulan.Ape anda fikir? selamat? atau selamat jalan? Anda silap kerana ini adalah jalan selamat yang terbuka luas bagi Diaby untuk lebih memonopoli tanpa saingan.Get Well soon Denilson.Cuma aku terkilan kenapa Arsenal tak putus2 dari dilanda kecederaan,Rosicky dah kembali tapi meningglakan 'jangkitan'.Kami merindui kelibat Nasri.

Manone akan terus diberi peluang memandangkan kedua2 keeper hebat kita terlantar lagi.Aku ade terbaca di shoutbox ade yang menggelar pemain susah nak eja itu Syazwani?Hahahaha... Ok gak tu.Tapi Manone akan main esok dan tak ade sebab untuk Wenger membuat rotation di posisi itu dalam perlawanan penting esok.


0 ulasan: