Ahad, 13 September 2009

Apa Sudah Jadi? Darah Tinggi.....


Pastinya semua fan arsenal skank tgh kecewa dek kekalahan ke atas Mak Cik Siti yang berkesudahan 4-2..Wah! 4-2..Berikut adalah analisis aku dari perlawanan tadi:

1) Apehal Diaby? Sampai bile nak gilap ko? Kejap bersinar, kejap malap, dan seterusnya xkan penah nak mantap..

2) What The Fcuk Almunia. No karisma. Ko xkan tired sebab ko xde pun match internationaleleh. Ape masalah Ko?

3) Apa Wenger wat? Kuarkan 2 DM, then sape jadi DM lepas tu..

4) 3 goal disebabkan Clichy overlapping, tinggalkan tempat die.. Tp, cube rujuk point nombor 3), mane DM yg akan backup wing back kalo wingback overlapped

5) Rosicky muncul membawa Sinar, tp Fabregas yng terkinja2 kepenatan, No DM, Almunia pura2 stunning susah..X berapa nak mejadi seterusnya.

6) Percaturan yang sangat2 slah..Persie xkn penah seswai sebagai Center Forward..Bendtner kenapa di letakan di posisi flank..N Eduardo?DUDU>?Kenapa x start dengan die..4-3-3 menetang team yg tengah nyer di penuhi Barry, Ireland, De Jong? kot celah mane nak lepas..

7) Adebayor? xnak komen banyak2 pasal Ko..KITA JUMPA DI EMIRATES NANTI!!!

8) Bulan 1 mesti:
a) jual Almunia..Beli keeper baru
b) jual diaby, loankan denilson, ramsey, dan beli sorang DM world Class
c) Wenger plzz letak jawatan sekiranya kite kalah lebih dari 5 perlawanan sebelum bulan 1

Ok suma, ni just analisis dan pendapat aku..Ada kalanya bila sesuatu polisi itu tidak relevan, ia seharusnya ditukar..Masa sangat singkat..Tiada masa untuk develop & tiada masa untuk testing..Wenger semestinya skarang buntu dengan apa yg terjadi td..Namun, jika dia terus mengekalkan polisinya, x mustahil kita akan melihat Fabregas, Arshavin, Rosicky, Eduardo dan Van Persie meninggalkan arsenal kelak..Bukan salah mereka sebab player akan semakin meningkat umur mereka dan dalam karier mereka, mereka mahukan sesuatu yg boleh mereka banggakan..Itulah yang terjadi keapda Henry..Vierra..Hleb..Flamini..Toure..Mereka mahu mencapai sesuatu sebelum usia menjengah senja...

So, jgn emo rakan2..perjalanan season ini masih panjang...Salam...


0 ulasan: