Isnin, 20 Julai 2009

Wenger diam2 ubi



OK. agak pelik sampai sekarang kenapa Arsenal.Com pun tidak mengeluarkan berita secara rasmi seperti dulu2 jika seseorang player meinggalkan skuad Arsenal contohnya " Adebayor leaves Arsenal..wish him the best luck..bla bla bla.." Lambat betul moderator nya ataupun mereka juga sudah sampai tahap cipan menyampah dengan Adebayor tetapi selama ini terpaksa menulis yang baik2 tentang dirinya disebabkan polisi kelab.

Baru sahaja selesai perlawanan Malaysia tadi dan bagi aku, masa depan bola sepak negara masih ade harapan.Tewas 2 bijik gol di awal permainan.Cakaplah ape yang hendak dicakap, jika bukan Malaysia yang meningkat, pastinya 'skuad puaka itu' yang menurun.Hahahahahaha..Sebentar sahaja lagi Arsenal XI yang dibarisi pemain2 reserve akan melayan Lincoln City dalam perlawanan persahabatn.Antara yang terlibat ialah bintang filem tu.. Tom Cruise dan Oguzhan Ozyakup.Kebanyakannya adalah daripada skuad bawah 18 tahun Arsenal.

Esok akan bermula siri jelajah Austria untuk 2 perlawanan persahabatan sebelum terbang ke Jerman dan kemudian Piala Emirates.Arsene Wenger masih dalam dilema sama ada hendak melabur atau tidak duit tersebut.Reaksinya, Aku takkan beli serana skuad ini sudah cukup bagus.Itulah alasannya.Bercerita tentang Maroune Chamakh, Wenger mengakui sedang memberi perhatian lebih kepada striker morocco itu yang dilihat agak tidak memberangsangkan.Betulkah ape yang Wenger pikir, tapi aku harap Wenger mesti nampak ape yang ada pada si camak tu yang kita semua tak nampak.In Wenger we trust.



Aku rasa dia masih ragu2 nak belanja duit tersebut ataupun dia hanya berahsia buat2 tak terdesak supaya penjual tak ambil kesempatan.Kalau die kata die desperate memang naik berkali ganda la harga player nak2 market yang tengah menggila sekarang ini.Jadi Wenger memang bijak dan cool.Ataupun dia menyimpan untuk meneliti kemampuan setengah musim sebelum mula berfikir balik untuk mengeluarkan perbelanjaan bulan Januari.Tapi pada ketika itu dah terlambat wahai Wenger.Jika panik buy berlaku, ini menandakan bulan Oktober dan November kita sudah mengetahui awal2 anda gagal dalam meletakkan kelab ini sebagai pencabar liga 5 tahun berturut2.Bertindaklah dengan pantas.

Wenger pernah melahirkan kegusaran tamatnya kerjaya Rosicky.Kita juga tidak tahu apakah Eduardo akan kembali pulih paling kurang pun menyamai standardnya sebelum insiden malang itu.Fabregas menyeru big signing.Almunia kata dengan budak2 yang tak berpengalaman, Arsenal takkan menang apa2.Kegagalan mendapatkan Melo aka ManbELOn memberi tamparan kepada Wenger.Memang ade option2 lain di luar sana tapi adakah mereka lagi bagus dari Song/Denilosn/Diaby.Kalau ade pun harga mereka bagaimana pula? Itulah yang Wenger tengah pening sekarang dengan media sibuk melink kan player2 serangan ketika ini dengan Arsenal dan Chamakh tampak pasti akan berlaku tapi yang lebih penting Arsene sekarang ini adalah bahagian DM!! Kamon mate!

Tapi jika Wenger berdegil, apekah line up impian anda? Dengan Rosicky dan Eduardo kembali, sanggupkah anda membangku simpanankan player seperti Nasri dan Eduardo?Sanggupkah lagi anda melihat Eboue/Denilson/Diaby/Song menjadi regular starter? Atau pembelian chamakh akan ditransformkan menjadi wide player atau wing, reverse Henry type.Rekod golnya kurang memberangsangkan, tapi pace dan holding off player nya namapak seperti sesuatu yang boleh membantu dan memvariasikan option.Walcott pulak bakal mendapat posisi yang diidam2kan selama ini iaitu central role.

--------RVP----Eduaro------
Rosicky---Nasri--Fabregas--Arshavin
Sagna-----Gallas--Mael---Clichy
----------Almunia-----------



Amacam? tapi agak rugilah melimitkan Arshavin di sebelah kanan seperti yang kite sedia maklum posisi terbaik dari ladangnya ialah di belakang striker utama.Ta[i banyak lagi sebenarnya formasi yang boleh digunapakai dengan limpahan player serangan berbakat.Paling aku nak tengaok 4-3-3 perghh.. , 4-4-1-1, taktik sangap ketika ketinggalan 3-3-4 dan bagi aku dengan pemergian Adebyebye 4-5-1 kurang relevan dengan kita tidak mempunyai terget man.Bendi belum cukup bersedia.

Aku masih menaruh harapan.Attacking dah menggila, defend jangan buat gila.Please Wenger..... DM world Class tip top 1st class kurang lemak satu.

P/S : Sesudah posting ini habis ditulis barulah Arsenal.com mebuat tribute kepada Adebbyebye.


0 ulasan: