Rabu, 22 Julai 2009

Gila Lega


Phew... fuhh... lega seketika apabila mendapat 2 khabar gembira, yang pertama pastinya Arsenal membelasah Coloumbia 7-1 yang tak perlu aku ceritakan lagi kerana masing2 mungkih sudah melihat aksi higlight tapi yang paling terbaru iaitu update dari insiden semalam.Samir Nasri dikhbarkan hanya akan diketepikan dalam tempoh 6 minggu sebelum dijangka pulih.Berita gembira yang melegakan ini disampaikan sendiri Wenger dalam post match interviewnya.Semoga cepat sembuh Samir. Dalam berita gumbira pasti ada duka,Eduardo entah bila injured.Ataupun Wenger hanya berhati2 cakapkepulangannya bakal mengambil masa dalam 2 bulan. Fabianski tidak turut ke Austria kerana kecederaan lutut namun dijangka kembali ketika Emirates Cup.Kuatkan lutut Fabby.

Seorang lagi Fabby iaitu kapten Arsenal yang diberi cuti pelepasan setelah tamat 'kejohanan tidak perlu' Konfiderasi bulan lalu kini telah terbang ke Austria bersama2 menjalani latihan.Fabregas ade peluang untuk beraksi minggu depan menentang Zomba Zombie kampung pisang.

Err..jangan Wenger saja buat prank bagi harapan palsu kate Nasri sembuh 6 minggu padahal memang betul 3 4 bulan.Sebabnya nak cari alasan tak mau pakai duit beli player.Lepas tu kata "Oh, kami tak menyangka begini lama." hahah..Sabor je la.Harap2 tidak la.

Kembali pada rutin harian.Rumors!! Internal, dengan Nasri injured, Wenger nampak bagai nak sep bajet dan mungkin akan mengetengahkan Ramsey dan Wilshere sementara menangguhkan kenaikan Walcott ke bahagian serangan.Sanderos pula yang baru pulang boleh memilih jalan sendiri kata Wenger sama ada stay atau menerima tawaran mana2.Kebanyakan peminat Arsenal berpendapat Sanderos masih lagi relevan sebagai backup memandangkan pengalamannya kalau nak dibandingkan dengan Silvestre dan mereka mahukan(perkataan 'mahukan' menunjukkan besarnya pengaruh penyokong menghalau Adebayor) Silvestre yang dilepaskan.


Exernal, jiran tetangga berhati busuk Harry Redknap seakan2 tak pandai nak manage pasukan dan dilihat lebih terpengaruh dengan game FM mahupun CM kerana hanya memancing nama2 besar padahal tak sedar diri kelab kecil lagi kerdil.Nak Huntelaar, nak Luca Toni (padahal dah layu), nak Cana nak RVN,boleh dikatakan semue player yang bernama dia nak la dengan stesyen radio Bernama pun dia mau angkut sekali.Player sedia ada tak pandai pakai, Bale tu ade bakat pergi peram kasi karat terbaru PakGaliCangkul die mau offer ke kita?? PakGaliCangkul ni kalau digilap balik mau bersinar lagi2 dengan Arshavin tapi bagi free kami mau la.Terima kaseh, simpan saja dulu biarla dia duduk kat bench dengan 16M Darrent Bent.Saje jek nak amek kesempatan mentang2 tau Wenger menang jackpot 25M.


0 ulasan: