Rabu, 24 Jun 2009

Wenger dedah pelan-'Arsenal Maju 2010'

Siapa2 yang paham video di bawah boleh tolong translate tapi aku rase video ni lucu..konon2 dalam dressing room semi final UCL menentang Man U..

Arsene Wenger telah mendedahkan perancangannya untuk skuad 2010, keutamaannya ialah tiada pelepasan pemain, tambah beberapa seorang 2 muka baru, dan menggunakan taktik yang seimbang untuk skuad.Err.. tiada pelepasan? itu sukar sedikit dipercayai kerana ape Wenger nak buat dengan 3 pasang CB? mustahil.. Adebayor? kalau takde kelab betul2 serius nak beli die, Arsene Wenger bolehlah memberi sekali lagi peluang bukan bermaksud dia layak mendapat peluang setelah lagak dan sembang derasnya tetapi memandangkan dia masih mempunyai kontrak , jadi jika takde pape Adebayor harus mematuhi kontrak secara profesional cuma jangan harapkan automatik start dalam starting lineup.Wenger harus memilih pemain berdasarkan prestasi semasa bukan sejarah dan kemampuan silam.Kasi ajar siket Adecantscore/Adecango.Kalau die tak layak beraksi langsung, biarkan die kat bench, semusim pun semusim la.Lagipun untuk meneruskan momentum,Arsenal harus memaksimumkan pengekalan pemain2 yang sedia ada..tapi pemain yang dirasa layak.

Namun berita yang kurang enak, agent Adebayor menggosipkan, Adebayor kepingin bermain untuk Carlo Ancelotti.Bagi aku,kalau dah takde hati aku lebih rela melepaskan die ke Italy menikmati Pizza dan Ice Cream daripada melihat dia dalam kebiruan.Dan biasanya mereka2 ni akan naik angin lain macam sket bila bertemu Arsenal, kembali menghantui bekas kelab dengan semangat "aku akan buktikan ko silap Wenger!!" Ingat Anelka, Aliadiere dah cukup..

Ok berbalik semula kepada pelan Tun tadi


"We lost Hleb and Flamini last summer and we have had to rebuild.But we have done that now and the future looks bright. We don't want to have to rebuild again, so I want to keep all the players together for next season. I don't want to lose anyone.

"I want to add to the squad and have identified one or two targets. But identifying players and buying them are two different things.''

"Ideally I would like to bring everybody in before we start back in pre-season training in July. I don't want to leave it until the end of August,"

"We are at a stage where we need to convince people that this team does a lot of things right. It does not need to be transformed. When you go on a long unbeaten run in the Premier League and reach two semi-finals, common sense should tell you that.

"We have to take encouragement from what we have done in the season just gone.

"I am fed-up with people who think I have £100m in the bank yet don't want to spend it. How can people think that? "The pride of the club is in having moved to a new stadium while maintaining the club at the top level.

"The policy of the club is that they have backed me in what I do and the way I do it. We now have to be strong enough to stick to that. We cannot pump £100m into it, so we must keep faith in what we are doing."


Mengikut pengakuan Prof di atas, beberapa perkara dapat digariskan ialah, Arsenal takkan jual banyak,terutamanya key player jadi rival2 jangan haraplah Arsenal nak lepaskan RVP dan Fabregas.Arsene mahu batch ni kekal untuk setahun lagi bagi membuktikan mereka mampu memecah kebuntuan kemarau piala.

Pembelian Mael bukan signing yang terakhir.Ade lagi satu dua target tapi untuk tidak mengecewakan kalau tak dapat, Arsene menggunakan ayat yang lebih selamat " target tak semestinya beli.." adoi..

Ada lagi Quote dari Arsene Wenger tapi aku tak jumpa disini apabila die membayangkan Walcott akan beraksi lebih di bahagian hadapan.Katanya jika kemasukan Walcott yang lebih sesuai di bahagian wide depan , Wenger tidak kisah untuk mengubah ke formasi 4-3-3.Dengan 4-4-2 sekarang ini Arsenal boleh rotate lambakan midfielder di bahagian tengah dibarisi Rosicky,Fabregas,Denilson,Diaby,Nasri,Song, Arshavin mungkin, atau Mr. X(tak beli lagi).Kita juga mungkin dapat melihat lebih kelibat Aaron Ramsey dan Jack Wilshere.

Aku memuji insiatif Diaby untuk ke gym membina badan.Memandangkan kritikan yang diterima tentang kemalasan, dan kelembikan biarpun bersaiz badan agak tinggi serta besar, Abou Diabyy berasa terpanggil untuk membuat work out supaya dia dapat mencapai standard lagenda wannabe nya iaitu Viera.Abou ade bakat, ade skill tapi kadang2 work rate ,decision making dan passing perlu lebih ditajamkan.Tapi kalau die betul2 berusaha untuk mencabar tempatnya seperti yang dikhabarkan sekarang, kredit kepada Abou.Mustahil Song dan Denilson tak terpanggil? Adalah lebih baik dari santai di tepi pantai dan clubbing/party tak tentu hala.

Arsene Wenger selalu positif, itu yang gua selalu marah2 sayang tu.haha..Tapi itulah yang terbaik untuk kelab, sentiasa yakin dengan kemampuan pemain2 sendiri.Di akhirnya Arsene Wenger sempat memerli beberapa kelab tentang ape gunanya menabur duit2 gila tapi mengganggu kestabilan kelab.Kelab ini sedang melalui landasan yang betul.

Kembali kepada rumors,

Journalist terkenal UK, Gabriele Marcotti dalam satu rancangan stesyen radio talkSport, yakin Arsenal sekarang dalam proses mendapatkan khdimat pemain Fiorentina Felipe Melo.Bagaikan jodoh kita dapat dipersembahkan dengan aksi Melo melalui siaran langsung Piala Konfiderasi di Astro.Melo bermain penuh 90 minit dalam ketiga2 perlawanan peringkat kumpulan.Tapi aku hanya sempat menonton sedikit aksinya bertemu Italy dan golnya bertemu AS.Gilberto Silva lebih menonjol dan tenang dalam match2 tersebut.Ape pun aksinya takboleh dinilai melalui 3 match ini sahaja dan juga youtube.Rasanya Gilberto sempat membisikkan kata2 nasihat supaya menerima tawaran jika Wenger membuat panggilan IDD.

Paggilan hanya dapat dibuat setelah Melo pulang dari Piala konfiderasi yakni tamatnya cabaran Brazil.Semakin cepat Brazil tersingkir(tapi tak mungkin) semakin cepat berita kita boleh ketahui.Brazil dijangka mudah menewaskan Afrika Selatan di semi dan berkemungkinan besar bertemu Spain yang tengah menggila di final nanti.Menarik.

Buat Fiorentina mereka mungkin tak mampu menolak jika Arsenal hadir dengan tawaran sebanyak 15M.Tapi ade cerita lain di sebalik itu Sanderos ingin kekal di Italy dan Fiorentina berminat mendapatkan khidmatnya. Difahamkan setakat ini kedua2 transfer itu berlaku secara berasingan dan tiada istilah swap deal atau tukar suka sama suka.Tapi siapa tahu kalau kedua2nya terdesak tapi rundingan menemui jalan buntu, 10M + Sanderos mungkin berjaya memancing Fiorentina.



Berita paling menggembirakan minggu ini!RVP dikhabarkan telah setuju untuk sign kontrak baru.Kontrak yang dikatakan sehingga 2013 itu menjanjikan 70K seminggu.Sebelum ini RVP telah diam2 ubi tentang penyambungan kotrak yang bakal berakhir tahun depan.Walaupun die menunjukkan rasa cinta pada The Gunners tapi die perlu memikirkan jugak masa depannya terutama 4 tahun tanpa piala, oleh itu die mengambil keputusan untuk melihat aktiviti Wenger bagi meyakinkannya di sini.Kejayaan membeli TV baru mungkin membuat RVP sedikit teruja dan beberapa muka baru lagi dijangka masuk, RVP kini tidak perlu lagi ragu2 dan gusar tentang hala tuju kelab.SIGN LAA CEPAT!!!

Siapa cakap Adebayor sorang jek laku?Sesayur-sayur bendi pun laku jugak tau! Bendi, pemain Arsenal yang on off tapi meningkat di hujung musim lalu kini sedang diintai oleh AS Roma ketika menyertai percutian bersama keluarga ke Rome.Pantang nampak kelibat terkenal di sesuatu tempat, mulalah gosip2 liar melanda.Namun khabar angin ini pantas dicantas Wenger.Wenger menegaskan Bendi termasuk dalam pelan masa depan dan hairan bagaimana orang boleh terlupa die baru saja berumur 20 tahun tapi dah sebagus itu.Bagi Tun,Bendi harus disimpan sebagai aset.

Masih setia menunggu .... Yang bagus dan menariknya, Arsenal akan cuba melengkapkan skuad sebelum pra musim.Ini bermakna kita dapat menjangkakan beberapa muka baru masuk dalam 2 3 minggu sebelum pertengahan Julai.Yang keluar, lambat2 tak kisah.. yang penting penambahan dulu.Pengurangan adalah satu langkah ke belakang.Harap tiada lagi transfer seperti Arshavin-Nasri saga yang meleret2.Boleh pecah dada!


0 ulasan: