Rabu, 10 Jun 2009

Fabregas terhantuk! & Rumors TV++

Sedang Wenger sibuk dengan Castrol Asia Tour nya, pemain2nya seramai 14 orang sibuk terlibat dalam siri antarabangsa tak kira kelayakan Piala Dunia mahupun persahabatan.Namun ape yang paling dibenci dan ditakuti ialah kecederaan ketika bersama2 skuad negara masing2. Bukan lagi cerita baru bagi kem Arsenal, Walcott RVP antara yang pernah menjadi mangsa.Terbaru kapten Fabregas ang terhantuk terseungkur ke padang ketika perlawanan persahabatan Azerbaijan menentang Sepanyol dalam persiapan mereka menghadapi Piala Konfiderasi.Dalam video di bawah pada saat ke 30 anda boleh lihat bagaimana teruknya die tersungkur dan kepala kapten Arsenal tersebut mengalami pendarahan, nasib baik tak pengsan atau lebih teruk dari tu.Diaharap tiada la kecederaan dalaman.



Berita mengenai transfer rumors pulak.Kaka dah gerak ke Real, Villa mungkin juga akan mengikuti. Errr... mungkin salah tempat untuk kita bercerita tentang perpindahan berprofil tinggi di sini, hey.. rilex laa .. kita ade Thomas Varmaelen!! Siapa tak kenal( aku kurang kenal).Sebelum2 ni aku kurang mengambil pot tentang berita2 berkaitan pemain Belgium ini kerana aku ingat ianya hanya rumors tak berasas ditambah lagi dengan Tony Adams yang tidak memberi 'lesen' kepada seorang lagi player defensive yang agak kecil dan muda dikatakan tak sedia lagi untuk Arsenal.Tapi sejak kebelakangan ini banyak pulak berita keluar mengukuhkan lagi rumors ni, ade yang kate Arsenal dah pun mendapat persetujuan dengan Ajax untuk meneruskan perpindahan sebanyak 10M.Ditambah lagi dengan RVP yang tibe2 supportive terhadap seorang player bekas team rivalnya di Belanda Fyenoord(mungkin nak kasi Ajax terus lemah), jadi aku rase lain macam dan aku yakin memang Arsenal sedang dalam rundingan.

Secara jujurnya mula2 aku tak begitu gembira dan teruja dengan signing seperti ini(jika berlaku) kerana aku mengharapkan player CB yang lebih keras dan fizkal yang lebih besar di samping pengalaman yang dimaksudkan ialah pengalaman di peringkat tertinggi.Dihidangkan dengan Mat Tom ni, dah la kecik(bg CB) tak terkenal, kurang laju, main kat liga Belanda yang kurang kompetitif, main dengan negara Belgium, umur pun baru nak bertatih 23.. ape yang special?? Itu yang berlegar di pikiran aku tapi bila dilihat balik, memang inilah ciri2 signing Arsenal, anda tak boleh mengharapkan yang lebih2 kerana perpindahan ala Arshavin hanya berlaku sekali seumur hidup di bawah era Wenger.Namun aku percaya dengan signing ini jika benar, lihatlah Sagna dan Eduardo, siapa yang kenal awal2 dulu?? Jadi tak salah bagi peluang pada TV baru.(Thomas Varmerlen)

Tapi yang salahnya apabila kita melepaskan Gallas.Gallas adalah wajib!! Ura2 mengatakan Gallas akan dijual dengan kemasukan TV. Ini gila! baik tak payah macam tu.Kita bukan sahaja perlukan fizikal dan pengalaman tapi jugak squad depth.Dan Juventus dah mengintai2 player 32 tahun ni.Boleh Juve, boleh dengan syarat kami bagi Gallas+ Sanderos anda tukar dengan Chiellini.Itu sahaja syaratnya.Apabila ura2 Sanderos pulang, ramai yang mengeluh, badut akan pulang, mungkin tidak mahu disimpan Milan.Dan kalau Wenger mengeluarkan kenyataan "Sanderos is like a new signing" ... memang ler...Aku tak dapat membayangkan satu malapetka yang berlaku musim depan jika benar, gandingan CB kita akan digelar TV Philips (Thomas Varmaelen + Philippe Sanderos).Harap mereka buktikan aku silap.

Cukup bengis? Cukup ganas? Adekah ini yang dipelajari dari Gattuso sepanjang di Milan atau lakonan semata2.Bajet Kane WWE.Kalau benar2 die dah berubah dan membina, barulah panggil pulang!hahaha


Satu lagi target Arsenal Edin Dzeko mungkin tak akan dijual kerana Wolfsburg bersungguh2 mempertahankan pemain pujaan meraka.Berita buruknya Milan dan Man City turut ingin bersaing mendapatkannya.Dari segi financial mungkin kita kalah kepada Mancis, tapi dari segi prestij, mungkin kita setara dengan Milan.Milan kehilangan nama2 besar season ni dan Leonardo pastinya cuba membina kembali team ni dengan hasil penjualan Kaka.Tapi yang tak syoknya mereka dah macam kurang berminat terhadap Adebayor, dapat 20M pun kire acilah.

Akhir sekali, lagi berita rakan muda, Arsenal dilihat akan membida dalam masa beberapa hari lagi untuk mendapatkan tandatangan bintang remaja Belanda Luc Castaignos,16 dari Feyenoord.Melalui, youtube,nampak promising.Typical Wenger's signing.Namun Feyenoord hanya memlepaskannya jika Arsenal membenarkan die kekal on loan.


0 ulasan: