Ahad, 21 Jun 2009

Ape agaknya reaksi Abang Tony?



Tony Adams pernah berkata dalam beberapa minggu sudah, bahawa TV aka Mael bukanlah target Arsenal, malah siap kata budak ni tak bersedia lagi untuk beraksi di England, begitu juga bimbang akan tanggapan fans yang sudah semestinya tidak mahu lagi player yang muda jambu dan kecik2.Itu lah luahan Abang Tony, dan nasihatnya kepada Wenger. Untuk kali ini, jadi dah masuk kali ke 3 Wenger degil dan tidak mendengar cakap Abang Tony, setelah 2 pembelian musim-musim lalu iaitu Adebayor dan Rosicky.Kedua2 pembelian sebelum ini berbakat hebat, tak dinafikan kecuali ade jek masalah akan timbul, Adebayor dengan perangai lagak star dan pemalasnya manakala Rosicky dengan Sick nya.Jadi adakah TV yang baru dibeli ini akan menimbulkan masalah baru, sama2 kita tunggu dan lihat sebelum menilai dan mengkritik.

Mungkin sebab dibesarkan dengan dikelilingi defender2 yang besar dan keras, Abang Tony kurang mempercayai seorang kapten muda Belgium yang hanya bermain dalam liga Belanda yang rendah tarafnya.Pendirian Abang Tony bukan berkesorangan, tapi juga mendapat sokongan pelbagai lapisan peminat Arsenal dan pengkritik dengan hanya berfaktorkan status bukan bintang, tinggi yang tidak diharapkan, umur yang belum matang dalam bola sepak dan juga wajah yang tak menggentarkan.Atas alasan itu ramai peminat lantas menghukum tanpa bicara.

Perhatikan match dimana Vermaelen menentang Arsenal sewaktu dengan Ajax, adakah Wenger telah melakukan pilihan yang tepat?

Match report
Five minutes later, Eduardo scampered onto Sagna's punt forward. The Croatian managed to muscle in front of Vermaelen and get his shot away. Stekelenburg blocked that effort and Van Perisie's follow up was stymied. minit video klip 1.02

Boleh tahan melawan (0.50), harap Wenger tak tersilap...dan Abang Tony yang silap.

Sama ade Mael akan straight masuk kedalam 1st eleven atau pun sebagai backup kepada Toure dan Gallas kita akan sama2 ketahui sejauh mana ketika pra musim nanti. Dengan kemunculan Mael TV dan kepulangan Sanderos, CB Arsenal kini dibarisi , Kolo, Gallas, Mael, Jozan, Sanderos, Sslvestre..option lain Song, Nordveit.Kalau Adams aku rasa dalam banyak2 tu tak ramai yang dikekalkan.Musim perpindahan masih panjang, banyak aktiviti masih boleh dilakukan, skuad ni masih tak cukup lengkap dan belum finalize lagi.Tak sabar nak tunggu apa langkah Tun.


0 ulasan: