Ahad, 3 Mei 2009

Post -Match : Tiket UCL dah terjamin!



Biarpun menurunkan hanya tiga survivor yang start, daripada team yang main UCL hari tu, dengan menukarkan 8 org pemain, Arsenal tetap sukar ditandingi Pompey.Hanya Sagna, Song dan Walcott sahaja yang dikekalkan yang lain direhatkan diganti dengan mmuka2 seperti Fabianski,Jozan, Eboue,Denilson,Bendi, Vela, Ramsey dan tak lain tak bukan Andrei Arshavin.

Arshavin kapten malam semalam.Pergh... WEnger memberitahu ia adalah sebagi ganjaran aksi profesional dan kejayaan menyesuaikan diri dengan rakan2 dan pasukan di samping die pemain paling senior malam tadi.Sememangnya dia layak.

Bendi membuka jaringan melalui tandukan yang gagal ditangkap kemas James.Gol kedua agak kontreversi di mana pengadil menghadiahkan sepakan penalti walaupun Arshavin selepas itu dilihat menafikannya.Jujur gile, sangat terpuji, patutla jadi fan's favorite.Taipi Bendi tetap ingin menambah koleksi peribadinya.Vela membuka akaun gol EPL dengan gol ketiga Arsenal,rembatan cantik ke penjuru gawang setelah rembatan Arshavin ditampan defend Pompey.Mark Randaal Amaury Bischoff dan Merida diberi peluang untuk merasai bahang EPL yang waktu itu dah cool untuk ARsenal.

Bereh.3 mata.Dah kompom tiket untuk qualifying UCL musim depan.Kini tinggal perjuangan terakhir untuk merampas tempat ketiga agar boleh layak secara automatik pulak.Aston Villa dan Everton dah gigit jari.Tunggu man u dan chelsea pulak.


0 ulasan: