Selasa, 17 Mac 2009

Malam Minggu yang mesra.

Biarpun terlambat, aku berasa amat selesa dan berbangga dengan pencapaian Arsenal minggu lepas.Setelah menempah tiket ke suku akhir UCL di Rome, kite membelasah Blackburn dengan Arshavin score gol cantik yang sering dilihat di youtube,dan betul kate wenger, pemain russia nie memang 'sesuatu'.Bukan itu jek, Sebelum match diketahui sudah seekor raksasa tumbang dimakan bangau di kandang sendiri.huhuhu..lagi2 bukan berhenti setakat itu, jiran tetangga musuh ketat pastinya menang dalam duka apabila terpaksa menang demi survival mereka dalam mase yang sama mengetahui kemenangan tersebut membantu pasukan yang mereka paling benci.Memeritkan bukan? hahahaha..Ape2 pun terima kasih daun keladi, kami tak meminta anda yang pandai2 memberi.



Biarpun tv berskrin 14 inch berbekalkan kad astro dari rumah yang kubawa pulang ke kampung semata2 hendak menonton kebangkitan semangat Arsenal, tidak sia2 kerana selain kemenangan dan 3 mata, aku jugak dapat menonton tarian bonus Eboue yang takkan dapat dilihat dari mana2.Dengan slumber die menari seburuk mane pun orang tetap tak kesah, itulah Eboue.Biarpun gol2nye boleh dianggap kacang, tapi biarlah, sekurang2nya dapat gak naikkan semangat player yang pernah dihentam hebat oleh fan Arsenal sendiri.At least naiklah moral walaupun kaddang2 eh selalunya.. long shot nye ke laut.Wenger sendiri mengakui Eboue kelihatan seperti seorang player yang tak akan menjaringkan gol sebelum nih.JAdi kenapa tak henti2 memakainya? paastilah kerana status anak emas, nasib baiknya tak ubah sama seperti Denilson si anak perak dan juga amer raja lawak mungkin.

Arshavin? memang betul sasaran Wenger sebelum nih.AKu ingat lagi 2 minggu lepas, Wenger ade menyebut, Arshavin akan kelihatan fit dan memberi impak pada perlawanan menentang Blackburn.Alih2 dapat buatkan player lawan own gol dan score cantik dari sudut sempit.Robinson pastinya trauma lawan Arsenal pasnih. Biarpun ade 8 jahitan, namun player yang diakui tough oleh WEnger nie tetap ingin meneruskan permainan itu pasal la match sambung lambat sket.Kalau ikut gaya toure dengan gallas itu hari mau semua player dapat kad kuning.Sambutan golnye dengan memeluk Dr baru Arsenal menceritakan segalanya betapa terhutang budinya pada Dr tersebut.Sempoi.Dr arsenal memang Dr pakar.. kejap lagi ade la England ke team2 lain amek.Tapi sejauh manapun kepakaran pawang, bomoh dukun dan Dr, penyakit misteri RoSICKy tetap menjadi tanda tanya.Aku dah agak dah, mesti injured balik.Delay 2 minggu lagi.Huh..aku rase tak main laa die season ni.Harapan aku agar kembalilah sesason depan 200% fit macam signing baru..


0 ulasan: